| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A Seç:Drama ve Animasyon Uygulamaları | OOE 432 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Drama ve animasyonla ilgili temel kavramlar, drama ve animasyon türleri, drama ve animasyonun çocuk eğitiminde kullanılması vb. bilgi ve becerilerin kazandırılması sağlamak |
| Dersin İçeriği | Animasyon ve dramanın tanımı, dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri, dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumlar, erken çocuklukta drama ve animasyon etkinliklerini uygulama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Drama ve animasyonla ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Eğitici dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 3 | Dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumları açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
| 4 | Drama ve animasyon öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 5 | Animasyon etkinliklerini uygular | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
| 6 | Drama etkinliklerini uygular | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Drama ile ilgili temel kavramlar ve çocuklarla dramanın tarihçesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Eğitici dramanın çocuğun gelişimindeki yeri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Dramada eğitim ortamlarının düzenlenmesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Dramada eğitimcinin rolü | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Drama uygulamaları sırasında göz önüne alınması gereken koşullar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Dramatik etkinliklerde taklidi oyun, dramada hareket çalışmaları, dramada pandomim, dramada rol oynama | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Dramada doğaçlama, dramatik etkinliklerde dramatizasyon, dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama, dramada hikayelerden oyunlar oluşturma, dramatik etkinliklerde yaratıcı dans | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Ara Sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Animasyonun çocuk için önemi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Okul öncesi eğitimde animasyon | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Animasyon hazırlamada dikkat edilecek noktalar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Çocuk animatörlüğü, çocuklara yönelik animasyon etkinlikleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Çocuk aktivitelerine uygun kostüm ve aksesuar hazırlama | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Çocuklarla birlikte çeşitli animasyon uygulamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ömeroğlu E, Yayla Ceylan Ş,Erbay F, Özyürek A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Drama ve animasyonla ilgili temel kavramları açıklar. | |||||||||||
| 2 | Eğitici dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yerini açıklar. | |||||||||||
| 3 | Dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumları açıklar | |||||||||||
| 4 | Drama ve animasyon öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar. | |||||||||||
| 5 | Animasyon etkinliklerini uygular | |||||||||||
| 6 | Drama etkinliklerini uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||