Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Felsefesi II | SNT 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının düşünce sistemlerinde sanat ve sanat yapıtına olan yaklaşımlarını incelemek. |
Dersin İçeriği | 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının sanat felsefeleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 19. ve 20 yüzyıl filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşleri öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Sanat ve modern felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Sanat eserinin modern ve postmodern dönem filozofları tarafından nasıl yorumlandığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Modern dönem sanat anlayışı ile postmodern çağın estetik görüşlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Modern Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Estetik deneyim nedir? | |
2 | Ponty ve Gözün Estetiği | |
3 | Marxist Estetik | |
4 | Foucault ve Sanat | |
5 | Sanat Eseri ve Temsil | |
6 | Deleuze ve Farkın Estetiği | |
7 | Duyumun Mantığı ve Resim Sanatı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Derrida ve Différance Kavramı | |
10 | Derrida ve Çerçeve Tartışması | |
11 | Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi I | |
12 | Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi II | |
13 | Tartışma | |
14 | Özet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ponty, M. Göz ve Tin, İstanbul:Metis Yayınları, 2003. Foucault, M. Bu bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. Sauvagnargues, A. Deleuze ve Sanat. çev. Nurten Sarıca. İstanbul: De Ki Yayınları, 2010. Megill, A. Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan. Ankara: Ayraç Yayınları,2008. Rancière, J. Görüntülerin Yazgısı, çev. Metin Gönen. Versus Kitap, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |