Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Animasyon Uygulamaları GIT 318 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin ders sonunda kısa filmler, reklam filmleri, sinema vb yapıtlar için animasyon içeren ögelerin üretiminde yetkin duruma gelmeleridir.

 

 

Dersin İçeriği

Animasyonun temel yöntemlerinden olan klasik animasyonun uygulamalı olarak öğrenilmesi, animasyonun temel 12 prensibi göz önünde bulundurularak zaman kalıpları ve pozlama becerisinin geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi Anlatım, Gösterip Yaptırma, Ödev,
2 Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası, Ödev,
3 Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
4 Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 animasyon nedir? 14 haftalık genel işleyiş planı -
2 Blender3D programı arayüzü açıklama, kısayolları açıklama, dönüştürme seçenekleri ve pivot noktası açıklama
3 Üç boyutlu animasyona giriş 1
4 Üç boyutlu animasyona giriş 2
5 Animasyonun 12 temel prensibi - 1
6 Animasyonun 12 temel prensibi - 2
7 Üç boyutlu basit nesnelere iskelet ekleme - İskelet animasyonu örneği
8 Üç boyutlu karakter animasyonuna giriş - Karakter iskeleti oluşturma, ağırlık boyama
9 ara sınav
10 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Yürüme döngüsü örneği
11 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Dümdüz ileri eylem ve pozdan poza
12 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı -Referans kullanımı
13 Üç boyutlu simülasyon örnekleri
14 Hareket anailizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

The Animator's Workbook: Step- By- Step Techniques of Drawn Animation - Tony White

Cartoon Animation (Collector's Series) - Preston Blair

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 10
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 35
2. Proje / Tasarım 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 3 7 21
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ara Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5