Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Animasyon Uygulamaları | GIT 318 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ders sonunda kısa filmler, reklam filmleri, sinema vb yapıtlar için animasyon içeren ögelerin üretiminde yetkin duruma gelmeleridir.
|
Dersin İçeriği | Animasyonun temel yöntemlerinden olan klasik animasyonun uygulamalı olarak öğrenilmesi, animasyonun temel 12 prensibi göz önünde bulundurularak zaman kalıpları ve pozlama becerisinin geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
2 | Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
3 | Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
4 | Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | animasyon nedir? 14 haftalık genel işleyiş planı | - |
2 | Blender3D programı arayüzü açıklama, kısayolları açıklama, dönüştürme seçenekleri ve pivot noktası açıklama | |
3 | Üç boyutlu animasyona giriş 1 | |
4 | Üç boyutlu animasyona giriş 2 | |
5 | Animasyonun 12 temel prensibi - 1 | |
6 | Animasyonun 12 temel prensibi - 2 | |
7 | Üç boyutlu basit nesnelere iskelet ekleme - İskelet animasyonu örneği | |
8 | Üç boyutlu karakter animasyonuna giriş - Karakter iskeleti oluşturma, ağırlık boyama | |
9 | ara sınav | |
10 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Yürüme döngüsü örneği | |
11 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Dümdüz ileri eylem ve pozdan poza | |
12 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı -Referans kullanımı | |
13 | Üç boyutlu simülasyon örnekleri | |
14 | Hareket anailizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Animator's Workbook: Step- By- Step Techniques of Drawn Animation - Tony White Cartoon Animation (Collector's Series) - Preston Blair
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
2. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |