Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Sanat Tarihi | GIT 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Modern dönemden çağdaş döneme sanatsal hareketler takip edilerek, sanat olgusu ile tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik değişimlerin izi sürülür. |
Dersin İçeriği | Modernizm ve post-modernizm sürecinde sanat hareketleri ve akımları dönemsel arka planıyla birlikte işlenir, örnekler eşliğinde tartışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat akımları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Çağdaş sanat problematiklerinin kökenlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
3 | Sanat yapıtını kendi bağlamında kavrayarak, bulunduğu zamanın ruhu içerisinde analiz eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
4 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
5 | Analitik düşünerek tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilir, kendi kültürünü referans alabilecek düzeye gelir ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir, bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. | Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
6 | Entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Yöntem ve Kaynaklar | |
2 | Modernite kavramı ve ilk modern akımlar: Romantizm, Realizm, Art-Nouveau. | |
3 | Empresyonizm. | |
4 | Ekspresyonizm | |
5 | Fovizm, Sembolizm. | |
6 | Fütürizm, Kübizm. | |
7 | Dadaizm. | |
8 | Bauhaus, Konstrüktivizm. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Sürrealizm ve Pop Art | |
11 | Postmodernizm | |
12 | Kavramsal sanat | |
13 | Op Art, Land Art | |
14 | Performans Sanatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek gösterilen eserler dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, Zeynep İnankur Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Sembolizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Jean Cassou, Lionel Richard, Pierre Brunel, Georges Pillement, Remzi Kitabevi Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Maurice Serrulaz, Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Yayınevi Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları Sanatın İcadı, Larry Shiner, Ayrıntı Yayınları Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt: 2, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi Modern Sanat Üzerine, Paul Klee, Altıkırkbeş Yayınları Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Nicos Hadjinicolaou, Kaynak Yayınları Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi Manet/Picasso/Cezanne/Chagall/Goya/Monet/Gaugin/Dali/Van Gogh/Klimt/Renoir, Yapı Kredi Yayınları 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık. Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları. Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yayınları Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları Modernizmin Serüveni, Haz: Enis Batur, Yapı Kredi Yayınları (ya da Alkım Kitabevi). Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat akımları hakkında fikir sahibi olur. | |||||||||||||||
2 | Çağdaş sanat problematiklerinin kökenlerini bilir. | |||||||||||||||
3 | Sanat yapıtını kendi bağlamında kavrayarak, bulunduğu zamanın ruhu içerisinde analiz eder. | |||||||||||||||
4 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | |||||||||||||||
5 | Analitik düşünerek tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilir, kendi kültürünü referans alabilecek düzeye gelir ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir, bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. | |||||||||||||||
6 | Entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |