| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Beden Dili | ZEE 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Dr. EMRAH BİLGİÇ |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
| Dersin İçeriği | İletişimin kapsamını ve unsurlarını,beden dilinin önemini, problemlerini ve çözüm yollarını yazar/söyler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını yazar/söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | İletişimi sınıflandırır. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Eğitimde beden dilinin önemini nedenleriyle yazar/söyler. | Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | İletişimde uygun beden dilini kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişimin Kapsamı Ve Tanımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 2 | İletişimin Amacı, Özellikleri, İşlevi Ve Varsayımları | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 3 | İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurlar | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 4 | İletişim Problemleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 5 | İletişim İçinde Benliğin Tanımı Ve Sunumu | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 6 | İletişimin Sınıflandırılması | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 7 | Sözsüz İletişim ve Özellikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 8 | Kişiler Arası Mesafe ve Yönetim Açısı | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 9 | Ara sınav | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 10 | Zaman Kullanımı, ‘Senin’ İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli Duygulara Ait Jestler Ve Mimikler | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 11 | Eğitimde Beden Dilinin Önemi | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 12 | Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri, | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 13 | Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler | Ders notları-ilgili slaytlar |
| 14 | Final sınavı | Ders notları-ilgili slaytlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlgili Notlar |
| Ders Kaynakları |
Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005. Batlaş A, Batlaş Z, Beden Dili ( İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz ) Remzi Kitapevi, İstanbul, 1997 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını yazar/söyler. | |||||||||||||||
| 2 | İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | İletişimi sınıflandırır. | |||||||||||||||
| 4 | Eğitimde beden dilinin önemini nedenleriyle yazar/söyler. | |||||||||||||||
| 5 | İletişimde uygun beden dilini kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||