Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve Beden Dili ZEE 209 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. Dr. EMRAH BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin kapsamını ve unsurlarını,beden dilinin önemini, problemlerini ve çözüm yollarını yazar/söyler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin Kapsamını ve unsurlarını yazar/söyler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 İletişimi sınıflandırır. Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav, Ödev,
4 Eğitimde beden dilinin önemini nedenleriyle yazar/söyler. Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 İletişimde uygun beden dilini kullanır. Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Kapsamı Ve Tanımı Ders notları-ilgili slaytlar
2 İletişimin Amacı, Özellikleri, İşlevi Ve Varsayımları Ders notları-ilgili slaytlar
3 İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurlar Ders notları-ilgili slaytlar
4 İletişim Problemleri Ders notları-ilgili slaytlar
5 İletişim İçinde Benliğin Tanımı Ve Sunumu Ders notları-ilgili slaytlar
6 İletişimin Sınıflandırılması Ders notları-ilgili slaytlar
7 Sözsüz İletişim ve Özellikleri Ders notları-ilgili slaytlar
8 Kişiler Arası Mesafe ve Yönetim Açısı Ders notları-ilgili slaytlar
9 Ara sınav Ders notları-ilgili slaytlar
10 Zaman Kullanımı, ‘Senin’ İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli Duygulara Ait Jestler Ve Mimikler Ders notları-ilgili slaytlar
11 Eğitimde Beden Dilinin Önemi Ders notları-ilgili slaytlar
12 Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri, Ders notları-ilgili slaytlar
13 Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler Ders notları-ilgili slaytlar
14 Final sınavı Ders notları-ilgili slaytlar
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili Notlar

Ders Kaynakları

Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005. Batlaş A, Batlaş Z, Beden Dili ( İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz ) Remzi Kitapevi, İstanbul, 1997
Malcho S , Beden Dili ( Sessiz Diliniz) , çeviren : E.Tülin Batır, Gün Yayıncılık, İstanbul 2000
James J, Beden Dili ( Olumlu İmaj ) Çeviren : Murat Sağlam , Alfa Yayıncılık, İstanbul, 1999
Schober O, Beden Dili , Çeviren : Süeda Ozbant , Arion Yayınevi, İstanbul , 1996

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4