Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlığı Değerlendirme ve Klinik Karar Verme HTP 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. DİLEK AYGİN,
Dersin Yardımcıları

Yrd.Doç.Dr. Havva SERT

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrenciye, bireyin sağlığının değerlendirilmesi ile ilgili uzmanlık bilgi, tutum ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders fiziksel değerlendirme yöntemleri, Objektif ve subjektif veri toplama, sistemlerin değerlendirilmesi ve değrlendirme sonuçlarına göre hemşirelik uygulamalarını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
3 Sistemlerin fiziksel değerlendirmesini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
4 Fiziksel değerlendirme sonuçlarına göre hemşirelik bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Dersin Tanımı, Sağlık Değerlendirilmesinde veri Toplama ve Tanılama
2 Yaşam Evrelerine Göre (Bebek, Çocuk, Ergen, Yetişkin) Gelişmelerin Değerlendirmesi Fonksiyonel Tanılama ve Hemşirenin Rolü
3 Beslenme, Büyüme ve Ölçümler
4 Deri, Saç ve Tırnakların Tanılaması
5 Baş, Boyun Göz, Kulak ve Burun Tanılaması
6 Toraks ve Akciğerlerin Tanılanması
7 Kalp ve Periferik Vasksüler Sistem Tanılaması
8 Meme ve Aksilla Tanılanması
9 Abdomen ve Gastrointestinal Sistem Tanılaması
10 Erkek ve Kadın Genito-Üriner Sistem Tanılaması
11 Kas İskelet Sistemi Tanılanması
12 Mental Durum Tanılanması, Sinir Sisteminin Tanılaması
13 Sağlıklı Kadının Değerlendirilmesi ve Gebe Tanılaması
14 Geriatrik Tanılama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Eti Aslan F (Ed) (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi. Ankara: Akademisyen Yayınevi.
Kuyurtar F (Ed) (2013). Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Ltd, Şti.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6