Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Siyasal Düşünceler | SBK 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK, |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Elif MADAKBAŞ, Res. Assist. Tuğrul KORKMAZ, Res. Assist. Dilşad TÜRKMENOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere 20. yüzyıl siyasi düşüncesini daha önce üretilmiş siyasi düşünceler ışığında tanıtmak ve özellikle çağdaş siyasi düşünce ile çağdaş ideolojiler arasındaki bağlantıları göstermektir. |
Dersin İçeriği | Liberalizm ve türleri; sosyal demokrasi ve dönüşümü; muhafazakarlık ve yeni-muhafazakarlık; demokrasi-kapitalizm; Rawls; Hayek; Nozick |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fransız Devrimi'nin anlamı ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Özellikle söz konusu siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Liberal devlet ve sosyal devlet anlayışlarını ve farklarını kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Farklı siyasal düşünce ve ideolojilerin (Her bir siyasal ideolojinin) toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset bilimi, siyaset felsefesi ve siyasal düşünce tarihi: Benzerlikler ve farklılıklar | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara, ss.1-22., |
2 | Sieyes, Fransız Devrimi: Nedenler, süre. aktörler ve sonuç Liberalizm ve liberal demokrasi | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), |
3 | Babeuf, Fransız Devrimi'ne tepki: Burke, Comte | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020). |
4 | Fichte, Hegel ve Constant | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020),.), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020) |
5 | Tocqueville | Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020). |
6 | Ütopik sosyalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
7 | Marxisme | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
8 | Marxisme | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
9 | ARASINAV | |
10 | Anarşizm, ihtilacı sendikalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
11 | Faşizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
12 | Nasyonal-sosyalizm | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
13 | Liberal devlet, Sosyal devlet | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
14 | Liberal devlet, Sosyal devlet | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler (2020).. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler |
Ders Kaynakları | Tannenbaum, Donald, Schultz, David (2005), Siyasi Düşünce Tarihi, Filozoflar ve Fikirleri, Adres Yayınları, Ankara Derleyici Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler (2020), Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fransız Devrimi'nin anlamı ve önemini kavrar | ||||||||||||
2 | Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | ||||||||||||
3 | Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | ||||||||||||
4 | Özellikle söz konusu siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | ||||||||||||
5 | Liberal devlet ve sosyal devlet anlayışlarını ve farklarını kavrar. | ||||||||||||
6 | Farklı siyasal düşünce ve ideolojilerin (Her bir siyasal ideolojinin) toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |