| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar II | CGP 205 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylerin gelişim özelliklerine yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, ; görme engelli bireylerin özellikleri; işitme engeli olan bireylerin özellikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Görme engelli bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İşitme engeli olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | |||
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 | |||
| 12 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil ve dil gelişimi, Dilin fizyolojik temelleri | |
| 2 | Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı, temel kavramları | |
| 3 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
| 4 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
| 5 | Yaygın gelişimsel bozukluklarının tanımı, temel kavramları | |
| 6 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
| 7 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
| 8 | Görme engelliliğin tanımı, temel kavramları | |
| 9 | Görme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
| 10 | YIL İÇİ SINAV | |
| 11 | Görme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
| 12 | İşitme engelliliğin tanımı, temel kavramları | |
| 13 | İşitme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
| 14 | İşitme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Özel Eğitime Giriş(2005)Atilla Cavkaytar, İbrahim H. Diken,Kök Yayınevi,Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | ||||||||||||||
| 2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | ||||||||||||||
| 3 | Görme engelli bireylerin özelliklerini kavrar | ||||||||||||||
| 4 | İşitme engeli olan bireylerin özelliklerini kavrar | ||||||||||||||
| 5 | |||||||||||||||
| 6 | |||||||||||||||
| 7 | |||||||||||||||
| 8 | |||||||||||||||
| 9 | |||||||||||||||
| 10 | |||||||||||||||
| 11 | |||||||||||||||
| 12 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||