Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deprem Tehlike Yönetimi | KDP 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, | |
3 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, | |
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deprem nedir? Neden oluşur? | |
2 | Depremler insanlık için neden önemli. | |
3 | Kavram olarak çevresel tehlike, tehlike ve risk terimleri, çevresel tehlikeler nelerdir? | |
4 | Doğal afet kavramı: tehlikeye fiziksel maruziyet, tehlikeye karşı insan incinirliliği. | |
5 | Doğal afetlerin boyutları, örgüleri ve eğilimleri. | |
6 | Tehlikenin düzenlenmesi: kayıpların kabulü, paylaşımı ve azaltılması. | |
7 | Deprem tehlikesi ve doğası, birincil deprem tehlikeleri; Deprem dalgaları ve yer sarsıntısı. | |
8 | İkincil deprem tehlikeleri: sıvılaşma, yer kaymaları, kaya ve çığ düşmeleri, tsunamiler. | |
9 | Deprem tehlikesinin düzenlenmesi: Afet yardımı ve sigortalama gibi kayıp paylaşım düzenlemeleri. | |
10 | Olay modifikasyonu düzenlemeleri | |
11 | Depremler ve kent yerleşimleri I: Yaşanmış örnekler ve çıkarılan dersler. | |
12 | Depremler ve kent yerleşimleri II: Yaşanmış örnekler ve çıkarılan dersler. | |
13 | Depremler ve kent yerleşimleri III: Yaşanmış örnekler ve çıkarılan dersler. | |
14 | Depremler ve kent yerleşimleri IV: Yaşanmış örnekler ve çıkarılan dersler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Utkucu, M. 2008. “Deprem Tehlike Yönetimi Kısa Ders Notları”, |
Ders Kaynakları | 1.National Research Council, 2003, Living on the active earth: perspectives on eathquake science, National Academic press, 418 pp. 2. Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640. 3. Utkucu, M. ve Alptekin, Ö., 2001, Real-time (gerçek-zaman) sismolojisi, dünyadaki gelisimi ve Türkiye’de uygulanabilirligi, Istanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yerbilimleri Dergisi, 14(1-2), 139-152. 4. Utkucu, M., Çetin, C. ve Alptekin, Ö., 2005, Deprem zararlarinin azaltilmasinda artçi depremlerin önemi, Deprem Sempozyumu 2005, Bildiriler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |