Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları | İAY 116 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sağlık alanında istihdam edilecek geleceğin sağlık çalışanlarının bulaşıcı hastalıklar, bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konularında bilgilendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş, Bulaşıcı Etkenlerin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu, Bağışıklama (aşılar ve serumlar), Hastane Enfeksiyonları, Enfeksiyonlardan korunmak için izolasyon ve izolasyon yöntemleri, Solunum Yolu Enfeksiyon Hastalıkları, Sindirim Enfeksiyon Hastalıkları, Deri ve Mukus Yolları Bulaşan Enfeksiyöz Hastalıklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları nelerdir konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve oluşumu konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Bağışıklama konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Hastane enfeksiyonlarının konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | İzolasyon nedir nasıl uygulanır tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Deri ve Mukoza Yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir nasıl korunulur kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
9 | Protozoonların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
10 | Helmintlerin neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
11 | Artropodların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
12 | Hastane infeksiyonları kontrol komitesinin görevleri ve eğitim programlarının günümüz şartlarında öğrenilerek değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
13 | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, | |
14 | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, | |
15 | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, | |
16 | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye Giriş ve enfeksiyon Hastalıkları | |
2 | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu | |
3 | Bağışıklama | |
4 | Bağışıklama | |
5 | Hastane Enfeksiyonları | |
6 | Enfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
7 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
8 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
9 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
12 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
13 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
14 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji (Ed; Prof. Dr. Kaya Kılıçturgay) [2] İmmünolojiye Giriş (Ed; Prof Dr Kaya Kılıçturgay) [3] Tıbbi Parazitoloji. [4]Klinik Mikrobiyolojik Tanı (Pof Dr Hakkı Bilgehan) [5] Genel Tıp Mikrobiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof. Dr. Ekrem Kadri Unat İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi yayınları) [6] Hastane Enfeksiyonları (Akalın H.E. Kanra G) 1. Baskı 1993 Ankara Güneş Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |