Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları II | İAY 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Acil hastaya yaklaşımın öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Yumuşak doku zedelenmesi, diyabet ve komplikasyonları, İlaç uygulamaları, Bulaşıcı hastalıklar ve korunma ilkeleri, Kulak acilleri, Baş, boyum ve yüz acilleri, Alkol ve madde bağımlılığı ile ilgili bozukluklar, psikiyatrik aciller, nörolojik aciller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diyabet ve komplikasyonlarının, bulaşıcı hastalıkları ve korumalarının öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Kulak baş boyun ve boğan acillerinin öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Alkol, sigara ve madde bağımlılığını öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | atel uygulama becerisi geliştirir | Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
5 | bulaşıcı hastalığı olan hasataya müdahale becerisini geliştirir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri yaşam desteği; yetişkin çocuk, bebek | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
2 | Diyabet ve komplikasyonları ve acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
3 | İlaç uygulamaları (KKM onaylı ve onaysız ilaçlar ve kullanım alanları) | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
4 | Pratik | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
5 | Bulaşıcı hastalıklar, tanı tedavi ve koruma, acil yaklaşım ve taşıma prensipleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
6 | Kulak, burun, boğaz ve yüz acillerinde acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
7 | Psikiyatrik acillerde acil yaklaşım | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
8 | Nörolojik acilller | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
9 | Hasta taşıma pratiği | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Ateller | |
12 | Madde bağımlılığı, tanısı, tedavisi, koruma ve bilinçlendirme | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
13 | Yumuşak doku zedelenmesi, açık yara ve yara bakımı | |
14 | Kardiyolojik ve solumun aciller tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Avrupa Resüsitasyon Konseyi TYD Rehberi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |