| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Finans Matematiği | EKO 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mücahit Aydın |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Finansal matematik dersinin amacı mali işlemlerin nicel analizlerinin teorik ve uygulama yönleri hakkında öğrencileri bilindirmektir |
| Dersin İçeriği | Bu derste finansta kullanılan matematik kuralları, yöntemleri ve özdeşlikleri ele alınacaktır. Basit seviyeden başlanarak giderek artan zorluk seviyelerinde bazı temel matematiksel yöntemlerin finans dersleri içeriğini yeniden anlamada nasıl kullanılacağına değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Finans uygulamalarında kullanacağı temel matematiksel araçları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Finansal sorunları matematiksel olarak modeller. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 3 | Matematiksel yöntemleri temel finansal kavramlara uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 4 | Herhangi bir matematiksel modeli çözümler | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 5 | Finansta kullanılan grafiklerin özelliklerini matematiksel araçlarla sorgular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Basit Faiz-Basit İskonto;Eşdeğer Paranın Değeri,Taksitli Ödemeler | Ders Notları |
| 2 | Birleşik Faiz ; Birleşik İskonto;Denk Oranlar | Ders Notları |
| 3 | İskontolu Değer,Kesirsel Periyotlar,Faiz Oranının Bulunması | Ders Notları |
| 4 | Zamanın Bulunması,Değer Denkliği,Birleşik İskonto | Ders Notları |
| 5 | Anüiteler;Normal Basit Anüitenin İskonto Değeri | Ders Notları |
| 6 | Diğer Basit Anüiteler (Peşin ve Tehirli),Anüitelerin Süresinin Bulunması,Faiz Oranının Bulunması,Genel Anüiteler,Daimi İrad(Gelir) | Ders Notları |
| 7 | Değişik Ödemeli Anüiteler/Amortisman Hesapları;Bir Borcun Amortismanı | Ders Notları |
| 8 | İpotek,Bir Borcun Yeniden Düzenlenmesi,Amortisman Sandığı | Ders Notları |
| 9 | Ara Sınav | Ders Notları |
| 10 | Tahviller;Tahvil Satış Fiyatının Belirlenmesi,Erken Çözülebilir Tahviller, Prim ve İskonto,Faiz Tarihleri Arasındaki Tahvil Fiyatı,Getiri Oranının Bulunması | Ders Notları |
| 11 | Hayat Anüiteleri-Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri | Ders Notları |
| 12 | Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri,Hayat Sigortası,Yıllık Primli Poliçeler | Ders Notları |
| 13 | İndeksler;İMKB Hisse Senetleri Piyasası İndekslerinin Hesaplama Yöntemi | Ders Notları |
| 14 | Devlet İç Borçlanma Senetleri İndeksi | Ders Notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | 1- Excel Uygulamalı Finans Matematiği; Turhan Korkmaz, Mehmet Pekkaya 2- Finans Matematiği; Bahadtin Rüzgar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | X | |||||
| 3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | X | |||||
| 4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | X | |||||
| 7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Finans uygulamalarında kullanacağı temel matematiksel araçları tanımlar. | |||||||
| 2 | Finansal sorunları matematiksel olarak modeller. | |||||||
| 3 | Matematiksel yöntemleri temel finansal kavramlara uygular | |||||||
| 4 | Herhangi bir matematiksel modeli çözümler | |||||||
| 5 | Finansta kullanılan grafiklerin özelliklerini matematiksel araçlarla sorgular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||