Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Grafikleri | EBT 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim özelliklerini transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme işlemlerinin teknikleri öğretmektir. Bunun yanında grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphaneleri, OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, 2D ve 3D modelleme ve dönüşümler, dönüşüm gözlemleme, izdüşümü, grafiksel yazılım paketleri ve grafik sistemlerini kullanma becerisi kazandırma. Renk, oyun geliştirme kavramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama, | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | Bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafikleri yorumlama | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, |
4 | Açık garafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, |
6 | 3-B modeller oluşturma | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Yüzey kaplama ve renk kullanımı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temellerikavrama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar grafigıne giriş | |
2 | Grafik donanımları | |
3 | Bilgisayar Grafiğinde Temel Matematik | |
4 | 2B Dönüşümler | |
5 | 3B dönüşümler | |
6 | Projeksiyonlar | |
7 | Eğriler ve yüzeyler | |
8 | Kaplama | |
9 | Işıklandıma ve gölgeleme | |
10 | Işıklandıma ve gölgeleme | |
11 | Kırpma | |
12 | Bilgisayarda renk kullanımı | |
13 | Sanal gerçeklik ve bilgisayar grafiği | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilgisayar Garaikleri Ders notu Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995 2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley 3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama, | ||||||||||||
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma. | ||||||||||||
3 | Bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafikleri yorumlama | ||||||||||||
4 | Açık garafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | ||||||||||||
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | ||||||||||||
6 | 3-B modeller oluşturma | ||||||||||||
7 | Yüzey kaplama ve renk kullanımı | ||||||||||||
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temellerikavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |