Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Taksonomisi Prensipleri | BIY 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bitki taksonomisi yeryüzünde yetişen bitki çeşitlerini, bunların adlandırılmasını, farlılık ve benzerliklerini, yeryüzünde yayılışlarını ve kısa habitat özelliklerinin verilmesi ve bu özellikler ile bitkileri tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemler, flogeni üzerine kurulan sistemler, sistematik kategoriler, tipifikasyon ve nomenklatür, floristik sunuş, taksonomide kullanılan karakterler, ilkel ve ileri morfolojik karakterler, morfolojik ve anatomik karakterler, palinolojik karakterler, embriyolojik karakterler, sitolojik karakterler, fitokimyasal karakterler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili sistemleri öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Sistematik kategorileri öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Tipifikasyon ve nomenklatürü öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Taksonomik revizyon ve floristik sunuşu bilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Taksonomide kullanılan karakterleri öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili ilk sistemler | |
2 | Flogeni üzerine kurulan sistemler | |
3 | Sistematik kategoriler | |
4 | Tipifikasyon | |
5 | Nomenklatür | |
6 | Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması | |
7 | Taksonomik revizyon | |
8 | Floristik sunuş | |
9 | Taksonomide kullanılan karakterler | |
10 | İlkel ve ileri karakterler | |
11 | Morfolojik ve anatomik karakterler | |
12 | Palinolojik veembriyolojik karakterler | |
13 | Sitolojik ve fitokimyasal karakterler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Seçmen Ö. ve arkd. Tohumlu bitkiler sistematiği Ege Ün. Fen Fak Yay. No:116, 1998. 2) Vural M. Bitki taksonomisi prensipleri ders notları Gazi Üniversitesi . |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |