| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hadis Yorum Yöntemlerı | HAD 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YÜKSEL UYSAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞULE YÜKSEL UYSAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klasik ve modern dönem hadis yorum yöntemlerinin tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, klasik ve modern yorum metotlarını muhteva ve metod analizi yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik yorum metodlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Modern yorum metodlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Hadis yorumunun temel meselelerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Hadis yorumlamanın temel ilkelerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Şerh edebiyatını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Klasik ve modern yorum metodlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel giriş | |
| 2 | Hadis yorumunda dil | |
| 3 | Hadis yorumunda edebiyat | |
| 4 | Hadis yorumunda fıkhi yöntem | |
| 5 | Hadis yorumunda usûli yöntem | |
| 6 | Hadis yorumunda kelami yöntem | |
| 7 | Hadis yorumunda irfani yöntem | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hadis yorumunda sosyolojik yöntem | |
| 10 | Hadis yorumunda psikolojik yöntem | |
| 11 | Hadis yorumunda tarihsel yöntem | |
| 12 | Hadis yorumunda akli yöntem | |
| 13 | Hadis yorumunda bilimci yöntem | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İzmir 2002. |
| Ders Kaynakları | 1. İbn Hacer, Fethul bari, Kahire ty. 2. Bedruddin elAyni, Umdetul kari, Kahire 1972. 3. İbn Receb elHanbeli, Camiul ulum, Beyrut 1990. 4. İ. Lütfi Çakan, Hadislerle GerçeklerI-III, İstanbul 1993. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Klasik yorum metodlarını tanır. | |
| 2 | Modern yorum metodlarını tanır. | |
| 3 | Hadis yorumunun temel meselelerini tahlil eder. | |
| 4 | Hadis yorumlamanın temel ilkelerini değerlendirir. | |
| 5 | Şerh edebiyatını mukayese eder. | |
| 6 | Klasik ve modern yorum metodlarını karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||