| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ortaçağ İslam ve Hıristiyan Düşüncesı | FDI 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli bir ders yoktur. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bu dersin yardımcısı yoktur. |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Belli problemler üzerinden İslam ve Hıristiyan düşüncesini mukayese etmek. |
| Dersin İçeriği | Bu derste İslam ve Batı düşüncesinin önemli şahsiyetlerinin belli konulara yaklaşımları karşılaştırma yapmak amacıyla incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
| 8 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
| 9 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
| 10 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
| 11 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
| 12 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ortaçağ Felsefesi ve Düşünceler Arası Etkileşimler | |
| 2 | Augustine'de Tanrı ve Yaratma | |
| 3 | Augustine'de İnsan Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
| 4 | Farabi'de Tanrı ve Yaratma | |
| 5 | Farabi'de Ahlak Felsefesi | |
| 6 | Farabi'de Siyaset Felsefesi | |
| 7 | Farabi'de Siyaset Felsefesi | |
| 8 | İbn Miskeveyh'te Ahlak ve Mutluluk | |
| 9 | İbn Miskeveyh'te İnsan Fiilleri | |
| 10 | Aquinas'ta İman-Akıl İlişkisi | |
| 11 | Aquinas'ta Tanrı ve Yaratma | |
| 12 | Aquinas'ta Mutluluk | |
| 13 | Bonaventura'da İman-Akıl İlişkisi | |
| 14 | İbn Rüşd'de İman-Akıl İlişkisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | McGrath, Alister E. 1997. Christian Theology, An Introduction. Oxford: Blackwell. Mücahid, Huriye Tevfik. Fârâbî´den Abduh´a Siyasi Düşünce. çev. Vecdi Akyüz. İstanbul: İz yy, 1995. Kaya, Cüneyt, İbn Sina Felsefesinde Alemin Mükemmelliği Düşüncesi, İstanbul, MÜSBE, 2002. Tillich, Paul. A History of Christian Thought From its Judaic and Hellenistic Origins to Existentialism. Ed. C. E. Braaten. New York: Simon and Schuster, 1972. Libera, Alain de. Ortaçağ Felsefesi. Çev. Ayşe Meral. İstanbul: Litera, 2005. |
| Ders Kaynakları | Akyol, O Faruk. Thomas Aquinas, Doktor Angelicus Hayat, Eserleri ve Düüncesi. İstanbul: Homer Kitabevi, 2005. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | |||||||||
| 2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | |||||||||
| 3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | |||||||||
| 4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
| 5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
| 6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
| 7 | ||||||||||
| 8 | ||||||||||
| 9 | ||||||||||
| 10 | ||||||||||
| 11 | ||||||||||
| 12 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||