Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isı Geçişinde Sayısal Yöntemler | MKM 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YAŞAR İSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere ısı-akış sistemlerinde kullanılan temel sayısal yöntemleri tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Sonlu elemanlar yönteminde varyasyonel ve ağırlıklı kalan yöntemleri. Sonlu hacimler yöntemi. İletim ve taşınım için karakteristik denklemler ve sayısal çözüm yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal yöntemlerin önemini ve uygulama alanlarını bilir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Sonlu elemanlar yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
3 | Sonlu hacimler yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
4 | ANSYS sayısal yazılım programı ile ısı-akış problemleri çözebilir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı geçişi ve akışkanlar mekaniğinde sayısal yöntemlere giriş, | |
2 | Momentum ve enerji denklemleri, | |
3 | Sayısal çözüm yöntemleri ve sonlu elemanlar yöntemi, | |
4 | Sonlu elemanlar yöntemi, | |
5 | Sonlu elemanlar yöntemi, | |
6 | Sonlu hacimler yöntemi, | |
7 | Sonlu hacimleri yöntemi ve bir boyutlu sınır değer problemleri, | |
8 | Parabolik kısmi diferansiyel denklemler, | |
9 | Eliptik kısmi diferansiyel denklemler, | |
10 | Hiperbolik kısmi diferansiyel denklemler, | |
11 | ANSYS sayısal yazılım programlarına giriş ve uygulamalar, | |
12 | ANSYS sayısal yazılım programı ile uygulamalar, | |
13 | ANSYS sayısal program ile uygulamalar, | |
14 | ANSYS sayısal programı ile uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları ve gerekli dokümanlar aşağıdaki internet adreslerinden temin edilebilir. http://ebs.sakarya.edu.tr https://sabis.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1.R.W.Lewis, K. Morgan, H.R. Thomas, K.N. Seetharamu, The Finite Elemet Method in Heat Transfer Analysis, John Wiley and Sons,1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |