Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akıllı Tedarik Zincirinde Sayısal Yöntemler | ENM 553 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik zinciri problemlerini çözmek için sayısal modelleri kullanma, derinlemesine anlaşılması, yeni araştırmalar için yapay zeka yöntemleri kullanımı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri belirsizlikleri için bulanık modelleme, Tedarik zinciri ağlarının tasarımı, Tedarik zinciri envanter yönetimi, Tersine lojistik, Tedarik zinciri kontratlarının modellenmesi, Tedarik zinciri yönetimi için karar verme modelleri, Akıllı tedarik zinciri analizi ve tasarımı, Akıllı tedarik zinciri modelleme, Nesne Odaklı Akıllı Tedarik Zinciri Analiz ve Modelleme, Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarım, Nesne Odaklı Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Tasarım ve Modelleme, Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Kurulum ve Bakım, Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Örnek Uygulamalarıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akıllı tedarik zinciri sistemlerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Akıllı tedarik zinciri sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Akıllı tedarik zinciri sistemlerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Akıllı tedarik zinciri sistemleri analizlerinde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zinciri belirsizlikleri için bulanık modelleme | |
2 | Tedarik zinciri ağlarının tasarımı | |
3 | Tedarik zinciri envanter yönetimi | |
4 | Tersine lojistik | |
5 | Tedarik zinciri kontratlarının modellenmesi | |
6 | Tedarik zinciri yönetimi için karar verme modelleri | |
7 | Akıllı tedarik zinciri analizi ve tasarımı | |
8 | Akıllı tedarik zinciri modelleme | |
9 | Nesne Odaklı Akıllı Tedarik Zinciri Analiz ve Modelleme I | |
10 | Nesne Odaklı Akıllı Tedarik Zinciri Analiz ve Modelleme II | |
11 | Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarımı | |
12 | Nesne Odaklı Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Tasarım ve Modelleme | |
13 | Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Kurulum ve Bakım | |
14 | Akıllı Tedarik Zinciri Sistemi Örnek Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr den ders notları paylaşılaşacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Lai, Y.J. and Hwang, C.L. 1992. Fuzzy mathematical programming: methods and applications, Springer-Verlag. 2. Tayur, S., Ganeshan, R., Magazine, M. (Eds), 1999. Quantitative models for supply chain management, Kluwer Academic Publishers. 3. Klose, A., Speranza, M.G., and Van Wassenhove, L.N. (Eds), 2002. Quantitative approaches to distribution logistics and supply chain management, Lecture notes in economics and Mathematical systems, Springer. 4. Chopra, S., Meindl, P. 2010. Supply chain management: Strategy, planning, and operation, 4th edition, Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akıllı tedarik zinciri sistemlerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | ||||||||||||
2 | Akıllı tedarik zinciri sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | ||||||||||||
3 | Akıllı tedarik zinciri sistemlerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | ||||||||||||
4 | Akıllı tedarik zinciri sistemleri analizlerinde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |