Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanal Enstrümantasyon EEM 588 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fevzeddin Ülker

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sanal Enstrümantasyon dersinin amacı gerek bilgisayarla ya da çeşitli elektronik cihazlarla haberleşebilen ve veri toplama bilgisini de işin içine katabilecek hem endüstriyel hem akademik yönde katkı sağlayacak sanal cihazların oluşturulabilmesini sağlayacak altyapıyı hazırlamaktır

Dersin İçeriği

Sanal Enstrümantasyon, Sanal Enstrümantasyon Yazılımları, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri, Veri toplama işlemleri, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri, Veri toplama kart ile sanal enstrümantasyon haberleşmesi, Sanal enstrüman uygulamaları,(Labview, Agilent VEE)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanal enstrümantasyon kavramını tanır, sanal enstrümantasyon yazılımlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Veri toplama ve veri toplama cihazları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama gerçekleştirebilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Performans Görevi,
3 Sanal Enstrümanlar oluşturabilir ve sanal laboratuvar hazırlayabilir, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanal Enstrümantasyon nedir?
2 Sanal Enstrümantasyonun endüstride kullanım alanları nelerdir?
3 Sanal Enstrumantasyonda kullanılan yazılımlar
4 Labview Grafiksel Programlama ortamı ve temel işlemler
5 Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri
6 Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri
7 Veri toplamanın temelleri
8 Veri toplama kartlarının tanınması
9 Veri toplama işlemlerinde kullanılacak yazılımların incelenmesi
10 Signal Express ve Labview yazılımları ile DAQ cihazlarının kullanımı
11 Sanal Enstrüman Uygulamaları
12 Sanal Enstrüman Uygulamaları
13 Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Öğrenci Projelerinin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

http://www.kucuker.sakarya.edu.tr/

Ders Kaynakları

• Virtual Instrumentation Using LabVIEW, Jovitha Jerome
• S. Gupta, J.P. Gupta, ´PC interfacing for Data Acquisition & Process Control´, 2nd Ed., Instrument Society of America, 1994
• Gary Johnson, ´Lab view graphical programming´, II Ed., McGraw Hill, 1997
• Lisa K Wells & Jeffrey Travels, ´Labview for everyone´, Prentice Hall, 1997
• Sokoloff, ´Basic Concepts of lab view 4´, Prentice Hall, 1998
• Joseph J.Carr, Elements of Electronics Instrumentation and Measurement, Pearson Education, 2003.
• Alan. S. Morris, Principles of Measurements and Instrumentation, 2nd Edition, Prentice Hall of India, 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6