Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimyasal Teknikler | KIM 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel biyokimyasal tekniklerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Biyokimyasal tekniklerin esasları uygulama alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler biyokimyasal tekniklerin esasının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler ayırma ve saflaştırma tekniklerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler spektroskopik teknikleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler elektrokimyasal teknikleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenciler radyoizotop işaretleme tekniklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenciler immunolojik teknikleri hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyokimya Laboratuvarının Genel Prensipleri | [1] Sayfa 1-40 |
2 | Ekstraksiyon ve Ön Ayırma Teknikleri | [1] Sayfa 1-40 |
3 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 1-40 |
4 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 41-80 |
5 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 81-120 |
6 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 121-160 |
7 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 161-200 |
8 | Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri | [1] Sayfa 201-240 |
9 | ARASINAV | |
10 | Spektroskopik Tekniklerin Biyolojik Sistemlerdeki Uygulamaları | [1] Sayfa 1-40 |
11 | Protein ve Peptidlerin Kütle Spektrometresi | [1] Sayfa 1-40 |
12 | Elektrokimyasal Teknikler | [1] Sayfa 1-40 |
13 | Radyoizotop Teknikler | [1] Sayfa 1-40 |
14 | İmmunolojik Teknikler | [1] Sayfa 1-40 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., Biyokimyasal Teknikler Ders Notları, 2008 , Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Telefoncu, A., Salkinow, J., Zihnioğlu, F. ve Kılınç, A., Biyokimyada Temel ve Modern Teknikler, Ege Üniversitesi, İzmir, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler biyokimyasal tekniklerin esasının öğrenir | ||||||||||
2 | Öğrenciler ayırma ve saflaştırma tekniklerini yorumlar | ||||||||||
3 | Öğrenciler spektroskopik teknikleri kavrar | ||||||||||
4 | Öğrenciler elektrokimyasal teknikleri anlar | ||||||||||
5 | Öğrenciler radyoizotop işaretleme tekniklerini tanımlar | ||||||||||
6 | Öğrenciler immunolojik teknikleri hatırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |