| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Lazer Fiziği II | FIZ 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | İleri Yoğun Madde Fiziği, İleri Atom ve Molekül Fiziği dersleriyle alınması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere günümüzde bütün alanlarda kullanılan lazerlerin tanıtılması açısından temel kavramları ifade etmek ve lazerlerin uygulama alanlarını kavramak |
| Dersin İçeriği | Lazerlerde kazanç, eşik, güç, frekans kavramları, çok mod, geçici titreşim, lazer çeşitleri ve uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lazer ışığının temel özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Lazer titreşiminin meydana gelebilmesi için gerekli eşik şartlarını belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çok ve tek modun oluşumunu içerilen fizik parametreleriyle birlikte ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Lazerleri sınıflandırır ve bu sınıflara ait örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Sınıflandırılmış lazer tiplerinin fiziksel özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Yeni bir lazer oluşturulması için gerekli ön şartları belirler ve böyle bir lazeri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Nonlineer optik uygulamalarda lazerlerin nasıl kullanıldığını örnekleriyle birlikte açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 287-300 |
| 2 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 301-321 |
| 3 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 323-335 |
| 4 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 336-363 |
| 5 | Çok mod ve geçici titreşim | [1] Sayfa 367-380 |
| 6 | Çok mod ve geçici titreşim | [1] Sayfa 381-409 |
| 7 | Özel lazerler ve pompa mekanizmaları | [1] Sayfa 413-430 |
| 8 | Özel lazerler ve pompa mekanizmaları | [1] Sayfa 431-467 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Lazer rezonatörleri | [1] Sayfa 471-530 |
| 11 | Optik ahenk ve lazerler | [1] Sayfa 537-585 |
| 12 | Bazı lazer uygulamaları | [1] Sayfa 589-627 |
| 13 | Nonlineer optiğe giriş | [1] Sayfa 629-674 |
| 14 | Nonlineer optik: yüksek mertebeli süreçler | [1] Sayfa 677-721 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, ‘Lazerler’ Değişim Yayınları, 2006, Sakarya |
| Ders Kaynakları | [2] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lazer ışığının temel özelliklerini kavrar. | ||||||
| 2 | Lazer titreşiminin meydana gelebilmesi için gerekli eşik şartlarını belirler. | ||||||
| 3 | Çok ve tek modun oluşumunu içerilen fizik parametreleriyle birlikte ifade eder. | ||||||
| 4 | Lazerleri sınıflandırır ve bu sınıflara ait örnekler verir. | ||||||
| 5 | Sınıflandırılmış lazer tiplerinin fiziksel özelliklerini ifade eder. | ||||||
| 6 | Yeni bir lazer oluşturulması için gerekli ön şartları belirler ve böyle bir lazeri tasarlar. | ||||||
| 7 | Nonlineer optik uygulamalarda lazerlerin nasıl kullanıldığını örnekleriyle birlikte açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 12 |
| 2. Kısa Sınav | 13 |
| 1. Ödev | 3 |
| 2. Ödev | 3 |
| 3. Ödev | 3 |
| 4. Ödev | 3 |
| 5. Ödev | 3 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 5 | 7 | 35 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||