| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Atom ve Molekül Fiziği I | FIZ 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Kuantum Fiziği ve Kuantum Mekaniği |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELDA ESER, Prof.Dr. ÖMER TAMER, |
| Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Atom ve Molekül Fiziği anabilim dalında çalışacak öğrenciler için bazı temel bilgileri sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Bazı atomik özellikler, bir- elektronlu atomlar, çok elektronlu atomlarda açısal problemler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bazı kuantum mekaniksel basit problemlerin matematiksel yapısını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Hidrojen atomunu kuantum mekaniksel olarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çok elektronlu atomlarla ilgili hesaplamalarda hidrojen atomu ile kuantum mekaniksel ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Çok elektronlu atomlarla ilgili problemleri yaklaşık yöntemlerle çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Elektrik alanındaki atomlarla ilgili kuantum mekaniksel hesapları yapar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Manyetik alanın atomik yapıya etkisini hesaplar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Atomdaki ışımalı geçişler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kuantum teorisinin matematiksel çatısı | [1] Sayfa 1-10 |
| 2 | Kuantum teorisinin matematiksel çatısı | [1] Sayfa 13-20 |
| 3 | Hidrojen atomunun kuantum mekaniği | [1] Sayfa 20-30 |
| 4 | Hidrojen atomunun kuantum mekaniği | [1] Sayfa 30-42 |
| 5 | Hidrojen atomunun kuantum mekaniği | [1] Sayfa 43-50 |
| 6 | Çok elektronlu atomlar | [1] Sayfa 51-56 |
| 7 | Çok elektronlu atomlar | [1] Sayfa 57-62 |
| 8 | Çok elektronlu atomlar | [1] Sayfa 63-70 |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Yaklaşık yaöntemler | [1] Sayfa 71-80 |
| 11 | Elektrik alanda atomlar | [1] Sayfa 81-90 |
| 12 | Elektrik alanda atomlar | [1] Sayfa 91-100 |
| 13 | Manyetik alanda atomlar | [1] Sayfa 101-109 |
| 14 | Işımalı geçişler | [1] Sayfa110-115 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Köksal F. , Gümüş H., Atom ve Molekül Fiziği, Çev., Samsun, 2000 |
| Ders Kaynakları | 2. Sobelman Igor I., Atomic Spectra and Radiative Transitions, Springer Verlag, 19793. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bazı kuantum mekaniksel basit problemlerin matematiksel yapısını oluşturur. | ||||||
| 2 | Hidrojen atomunu kuantum mekaniksel olarak inceler. | ||||||
| 3 | Çok elektronlu atomlarla ilgili hesaplamalarda hidrojen atomu ile kuantum mekaniksel ilişkiyi kurar. | ||||||
| 4 | Çok elektronlu atomlarla ilgili problemleri yaklaşık yöntemlerle çözer. | ||||||
| 5 | Elektrik alanındaki atomlarla ilgili kuantum mekaniksel hesapları yapar ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Manyetik alanın atomik yapıya etkisini hesaplar ve yorumlar. | ||||||
| 7 | Atomdaki ışımalı geçişler hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||