Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Dalga Teorisi | EEM 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | FİZ174 Fizik II ve EEM 203 Elektomagnetik Alan Teorisi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektromagnetik Dalga Teorisinin temellerini öğrencilere kazandırmak |
Dersin İçeriği | Statik Magnetik Alanlar, Magnetik Devreler, Zamanla Değişen Alanlar, Maxwell Denklemi, Boşlukta Dalga Yayılımı, Polarizasyon, Düzlem Dalganın Yansıması ve İletimi,dalga klavuzları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromagnetik Dalgaların iletişim ve Biyomedikal alanlarında uygulamalarına ilişkin temel kavramları bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
2 | Maxwell Denklemlerinin Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlamak. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | statik magnetik alan hesaplama metotlarını problem çözümlerine uygularkullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | elektromanyetik dalganın değişik fiziksel ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştiririn | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | İletim hatlerını düzlem dalga benzetimi ile inceler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Statik Magnetik Alanlar | |
2 | Magnetik Devreler ve Potansiyel Enerji | |
3 | Faraday Kanunu ve Genelleştirilmiş Amper Yasası | |
4 | Maxwell Denklemlerinin Nokta ve İntegral Formu | |
5 | Dalga Denklemi ve Propagasyon | |
6 | Harmonik Alanlar için Maxwell Denklemi | |
7 | Elektromagnetik Dalgalar | |
8 | Elektromagnetik Dalgaların Uygulama Alanları | |
9 | Boşlukta Dalga Yayılımı | |
10 | Kompleks Poynting Teoremi ve Polarizasyon | |
11 | Dielektrik Ortamlarda ve İletken Ortamlarda Dalga Yayılımı | |
12 | Dalga Kılavuzları, İletim Hatlarının İncelenmesi | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] David K. Cheng, Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson. |
Ders Kaynakları | [2] David K. Cheng, Field and Wave Electromagnetics, Addison-Wesley. [3] Fawwaz T. Ulaby, Fundamentals of Applied Electromagnetics, Pearson. [4] William H. Hayt, Jr. and John A. Buck, Engineering Electromagnetics, McGraw-Hill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromagnetik Dalgaların iletişim ve Biyomedikal alanlarında uygulamalarına ilişkin temel kavramları bilir | |||||||||||
2 | Maxwell Denklemlerinin Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki önemini bilir ve uygulamalarını anlamak. | |||||||||||
3 | statik magnetik alan hesaplama metotlarını problem çözümlerine uygularkullanır | |||||||||||
4 | elektromanyetik dalganın değişik fiziksel ortamlarda yayılmasına ilişkin temel kavramları bilir ve problemler için çözüm geliştiririn | |||||||||||
5 | İletim hatlerını düzlem dalga benzetimi ile inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |