Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm | ENM 445 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Şişci |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital Dönüşümün ögelerini oluşturan robotik, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, eklemeli üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojileri hakkında bilgi vermek, bu kapsamında geliştirilen yeni teknolojiler ve yöntemler hakkında bilgi vermek, hem teorik hem de pratikteki uygulamaların ve uygulamada elde edilen tecrübelerin paylaşılarak, Dijital Dönüşümün İmalat ve Hizmet Sektörüne uygulanabilirliğini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Dijital Dönüşüme Giriş, Teknolojinin Kuvvetleri, Oluş, Bilişsellik, Akıcılık, Görüntüleme, Filtreleme, İzleme, Sorgulama, Başlangıç, Veri Bilimi, Veri Tabanları, Veri Ambarları, Büyük Veri, Bulut Bilişim, Veri Analitiği, Azure ML Studio ile Makine Öğrenmesi Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri 4.0 kavramlarını hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Endüstri 4.0 teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, |
3 | Endüstri 4.0 uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel devrimler tarihi | |
2 | Siber Fiziksel Sistemler | |
3 | Nesnelerin İnterneti ve kavramsal bütünlük | |
4 | Bulut Bilişim Sistemleri | |
5 | Büyük Veri Analizi | |
6 | Bilişim Teknolojileri ( BT ) ve Dijital Dönüşüm | |
7 | Yapay Zeka teknolojileri ve Gömülü Sistemler | |
8 | Otonom Sistemler ve Merkezileştirilmeyen Karar Verme süreçleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Zeki Fabrika, Dijital Ekosistem oluşumu ve Akıllı üretim sistemleri | |
11 | Makineden Makineye İletişim, Birlikte çalışabilirlik | |
12 | Bilgi şeffaflığı ve Teknik destekleme ve Sanal Gerçeklik | |
13 | Endüstri 4.0 Uygulamaları | |
14 | Endüstri 4.0 ve Mühendislik Yapısal Bütünlüğü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: managing the digital transformation. Springer. Industry 4.0 The Industrial Internet of Things, Authors: Gilchrist, Alasdair, ISBN: 978-1-4842-2046-7 (Print) 978-1-4842-2047-4 (Online)2016. A Strategist’s Guide to Industry 4.0, Reinhard Geissbauer, Jesper Vedsø, and Stefan Schrauf, May 9, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri 4.0 kavramlarını hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
2 | Endüstri 4.0 teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | Endüstri 4.0 uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |