Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Felsefesinin Temelleri | ISL 483 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN |
Dersi Verenler | DURSUN ALİ YAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Muhasebe alanında soyut düşünme kültürünü yerleştirmek, muhasebenin bilimsel ve uygulama taraflarını felsefi bir perspektifle ele almak. |
Dersin İçeriği | Bilim ve felsefenin diyalektiği, muhasebe felsefesinin temelleri, muhasebe ontolojisi, muhasebe dili ve edebiyatı, retorik muhasebe, muhasebe epistemolojisi, kapitalin kökeni, raporlama fonksiyonunun geleceği, sürdürülebilirlik, muhasebe ve muhasebeci ilişkisi, muhasebe aksiyolojisi ve felsefecilerin aksiyolojisi, Japon Etiği, Sağır Oda ve Soktratik Yöntem. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muhasebe ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefeden Muhasebeye | |
2 | Bilim ve Felsefenin Diyalektiği | |
3 | Muhasebe Felsefesinin Doğuşu ve Temelleri | |
4 | Muhasebe Ontolojisi | |
5 | Muhasebe Dili ve Edebiyatı | |
6 | Retorik Muhasebe | |
7 | Muhasebenin Bilimsel Varlığı | |
8 | Muhasebe Epistemolojisi | |
9 | Kapitalin Kökeni | |
10 | Raporlama Fonksiyonunun Geleceği | |
11 | sürdürülebilirlik, muhasebe ve Muhasebeci İlişkisi | |
12 | Muhasebe aksiyolojisi | |
13 | Felsefecilerin Aksiyolojisi | |
14 | Japon Etiği, Sağır Oda ve Soktratik Yöntem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yaz, Dursun Ali (2020), Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş Yayınları. |
Ders Kaynakları | Yaz, Dursun Ali (2020), Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|