Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Muhasebe Felsefesinin Temelleri ISL 483 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN
Dersi Verenler DURSUN ALİ YAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Muhasebe alanında soyut düşünme kültürünü yerleştirmek, muhasebenin bilimsel ve uygulama taraflarını felsefi bir perspektifle ele almak.

Dersin İçeriği

Bilim ve felsefenin diyalektiği, muhasebe felsefesinin temelleri, muhasebe ontolojisi, muhasebe dili ve edebiyatı, retorik muhasebe, muhasebe epistemolojisi, kapitalin kökeni, raporlama fonksiyonunun geleceği, sürdürülebilirlik, muhasebe ve muhasebeci ilişkisi, muhasebe aksiyolojisi ve felsefecilerin aksiyolojisi, Japon Etiği, Sağır Oda ve Soktratik Yöntem.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Muhasebe ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Felsefeden Muhasebeye
2 Bilim ve Felsefenin Diyalektiği
3 Muhasebe Felsefesinin Doğuşu ve Temelleri
4 Muhasebe Ontolojisi
5 Muhasebe Dili ve Edebiyatı
6 Retorik Muhasebe
7 Muhasebenin Bilimsel Varlığı
8 Muhasebe Epistemolojisi
9 Kapitalin Kökeni
10 Raporlama Fonksiyonunun Geleceği
11 sürdürülebilirlik, muhasebe ve Muhasebeci İlişkisi
12 Muhasebe aksiyolojisi
13 Felsefecilerin Aksiyolojisi
14 Japon Etiği, Sağır Oda ve Soktratik Yöntem
Kaynaklar
Ders Notu

Yaz, Dursun Ali (2020), Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş Yayınları.

Ders Kaynakları

Yaz, Dursun Ali (2020), Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)