Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeşil Pazarlama ISL 457 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, yeşil pazarlama kavramı hakkında bilgi verilerek, yeşil pazarlama stratejileri örnek uygulamalar yardımıyla açıklanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yeşil pazarlama, yeşil tüketici, yeşil ürün stratejisi, yeşil pazarlama karması, ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileri,  yeşil pazarlama uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeşil pazarlama kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Yeşil pazarlama stratejilerini analiz eder. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Yeşil pazarlama karması hakkında bilgi sahibi olur ve örnekler verir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Dünyada ve Türkiye’deki yeşil pazarlama uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.- Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Yeşil pazarlamanın işletmelere sağlayacağı avantajlar hakkında çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevresellik Kavramı
2 Yeşil Pazarlama yaklaşımı ve önemi
3 Yeşil Tüketici ve özellikleri
4 Yeşil Pazarlamanın Aşamaları
5 Yeşil pazarlama için pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
6 Yeşil ürün ve yeşil marka Kavramı
7 Yeşil ürünlerin fiyatlandırılması
8 Vize sınavı
9 Yeşil Pazarlama İletişimi
10 Yeşil Pazarlamada Dağıtım
11 Yeşil Pazarlama Stratejileri
12 Yeşil Pazarlama Planlaması
13 Yeşil Pazarlama Uygulamaları
14 Yeşil Pazarlama Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Uydacı, M. (2011), Yeşil Pazarlama, Türkmen Kitabevi, İstanbul

Ottman, J. (2011), The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Greenleaf Publishing, USA.

Dahlstrom, (2011). Green Marketing Management, USA.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 2 14 28
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5