Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | ISL 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | None |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL, Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | Research Assistant Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | This course helps students understand and develop the skills of using statistical methods employed in social sciences effectively. |
Dersin İçeriği | In this course, the basic concepts of statistics, descriptive statistics for the data, tables and graphs to summarize data, means, variability and shape of the division, probability and probability distributions,sampling,statistical estimation and hypothesis testing, chi- square test, regression analysis and correlation analysis subjects will be discussed. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Değişkene ait değişimi hesaplar ve yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Değişkene ait bölünme şeklini belirleyip, yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Belirsizliğin ölçüsü olan olasılığı, çeşitli olaylara göre hesaplar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
7 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık dağılımlarını ayırt eder ve söz konusu değişkenler için olasılık hesaplar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
8 | Araştırmaya uygun örnekleme yöntemlerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
9 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametrelerini tahmin eder | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametreleri hakkında karar verir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik ile İlgili Temel Kavramlar | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
2 | Seriler ve Grafikler | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
4 | Değişkenlik ve Bölünme Şekli | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
5 | Olasılık Teorisi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
6 | Kesikli Olasılık Dağılımları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
7 | Sürekli Olasılık Dağılımları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
8 | ARASINAV | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
9 | Örnekleme | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
10 | İstatistiksel Tahminleme | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
11 | Hipotez Testleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
12 | Hipotez Testleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
13 | Ki Kare Testi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
14 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Serper, Özer, (2010), Uygulamalı İstatistik 1, Ezgi Kitabevi, Bursa. Serper, Özer, (2010), Uygulamalı İstatistik 2, Ezgi Kitabevi, Bursa. |
Ders Kaynakları | Özkan, Yılmaz, (2007), Uygulamalı İstatistik 1, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |