Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli II (Spor Animatörlüğü) | BSE 470 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sportif animasyon ve animatörlüğü bilgisi edinebilme |
Dersin İçeriği | Animasyon Kavramı, sportif animasyon, animasyon hizmetleri,turizm işletmelerinde animasyon programları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Animasyon tanımını yapar. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Animasyonun turizm işletmelerindeki önemi kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Sportif animasyon çeşitlerini sayar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Animatörlük mesleğinin gereklerini anlar. | Örnek Olay, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Animasyon hizmetlerinin neler olduğunu kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Sportif animasyon programı hazırlar. | Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyon Kavramı | [1] Sayfa 35-36 |
2 | Animasyon çeşitleri | [1] Sayfa 37-41 |
3 | Animasyon hizmetlerinin temel özellikleri | [1] Sayfa 42-43 |
4 | Animasyon hizmetlerinin turistik ürüne etkisi | [1] Sayfa 44-47 |
5 | Animasyon hizmetlerinin fonksiyonları | [1] Sayfa 47-49 |
6 | Animasyon hizmetlerinin maliyetlerine katlanma | [1] Sayfa 49 |
7 | Ara sınav | |
8 | Animasyon sisteminin işleyişi | [1] Sayfa 50-55 |
9 | Animasyonun fonksiyonları | [1] Sayfa 79-82 |
10 | Animasyon projelerinde başarı koşulları | [1] Sayfa 83-85 |
11 | Animasyon planlamaya sistematik yaklaşım | [1] Sayfa 87-90 |
12 | Sportif animasyon | [2] Sayfa 120 |
13 | Meslek olarak spor animatörlüğü | [2] Sayfa 129 |
14 | Örnek spor animasyonları | [2] Sayfa 130 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]HAZAR A. Konaklama tesislerinde animasyon hizmetlerinin yönetimi Ankara, Turizm Geliştirme Vakfı Yayını |
Ders Kaynakları | [2] HAZAR A.Spor ve turizm Detay yayıncılık, Ankara, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Animasyon tanımını yapar. | |||||||||||||||
2 | Animasyonun turizm işletmelerindeki önemi kavrar. | |||||||||||||||
3 | Sportif animasyon çeşitlerini sayar. | |||||||||||||||
4 | Animatörlük mesleğinin gereklerini anlar. | |||||||||||||||
5 | Animasyon hizmetlerinin neler olduğunu kavrar. | |||||||||||||||
6 | Sportif animasyon programı hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |