| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmet Etiği | SHB 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
| Dersi Verenler | ELİF CİVAN YÜCE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | sosyal hizmet uygulamalarının ve uzmanlarının etik değerlerinin açıklanması ve kavratılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | etik kavramı; etiğin temelleri; etik türleri; sosyal hizmet uygulamasında ve sosyal hizmet uzmanlarının bağlı olduğu etik kodlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Etiği tanımlar | ||
| 2 | Etiğin tarihi gelişimini ve önemini açıklar | ||
| 3 | Etiğin çeşitlerini ayırd eder | ||
| 4 | Sosyal hizmet kurumlarındaki etiğin çeşitliliğini açıklar | ||
| 5 | Sosyal hizmet kurumlarının etik kurallarını tanımlar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | genel giriş ve tanıtım | |
| 2 | etik kavramı | |
| 3 | etiğin kökeni ve türleri | |
| 4 | felsefi ve mesleki etik | |
| 5 | tıp etiği | |
| 6 | iş etiği | |
| 7 | sosyal hizmet etiği-1 | |
| 8 | sosyal hizmet etiği-2 | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | sosyal hizmet etiği-3 | |
| 11 | çevre etiği | |
| 12 | işletme etiği | |
| 13 | medya ve etik | |
| 14 | hukuk ve siyasette etik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu, 2000 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Etiği tanımlar | ||||||||||
| 2 | Etiğin tarihi gelişimini ve önemini açıklar | ||||||||||
| 3 | Etiğin çeşitlerini ayırd eder | ||||||||||
| 4 | Sosyal hizmet kurumlarındaki etiğin çeşitliliğini açıklar | ||||||||||
| 5 | Sosyal hizmet kurumlarının etik kurallarını tanımlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||