Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | SHB 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla karşılaşma ihtimali yüksek olan uzman adaylarının, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet terminolojisi. Terimlerin çevirisi. Farklı kurum ve kuruluşlara yönelik sosyal inceleme raporlarının düzenlenişlerinden örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müracaatçı ile onun anlayabileceği dilde iletişim kurar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Problemi İngilizce tanımlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Farklı yaklaşımları İngilizce açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Problemin çözüm yollarını İngilizce tasarlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sosyal hizmet kavramlarını İngilizce tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Mesleki alanda İngilizce çeviriler yapar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önemli sosyal hizmet terminolojileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Sosyal inceleme raporu (üniversiteler için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Sosyal inceleme raporu (yetiştirme yurdu ve çocuk yuvaları için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Sosyal inceleme raporu (korunmaya muhtaç çocuklar için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Sosyal inceleme raporu (yaşlılar için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Sosyal inceleme raporu (engelliler için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Sosyal inceleme raporu(denetimli serbestlik büroları için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Sosyal inceleme raporu(aile mahkemeleri için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal inceleme raporu: aile yardımları (gıda, barınma, yakacak, sosyal destek ve diğerler) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Sosyal inceleme raporu: eğitim yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Sosyal inceleme raporu: sağlık yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Sosyal inceleme raporu: özürlü yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Sosyal inceleme raporu: özel amaçlı yardımlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri http://www.sosyalhizmetuzmani.org/alanlaragoresir.doc |
Ders Kaynakları | 1. Kadushin, A., (1967). Child Welfare Services. The Macmillan Co., New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |