| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | SHB 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla karşılaşma ihtimali yüksek olan uzman adaylarının, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Sosyal hizmet terminolojisi. Terimlerin çevirisi. Farklı kurum ve kuruluşlara yönelik sosyal inceleme raporlarının düzenlenişlerinden örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müracaatçı ile onun anlayabileceği dilde iletişim kurar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Problemi İngilizce tanımlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Farklı yaklaşımları İngilizce açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Problemin çözüm yollarını İngilizce tasarlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | Sosyal hizmet kavramlarını İngilizce tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Mesleki alanda İngilizce çeviriler yapar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Önemli sosyal hizmet terminolojileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Sosyal inceleme raporu (üniversiteler için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Sosyal inceleme raporu (yetiştirme yurdu ve çocuk yuvaları için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Sosyal inceleme raporu (korunmaya muhtaç çocuklar için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Sosyal inceleme raporu (yaşlılar için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Sosyal inceleme raporu (engelliler için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | Sosyal inceleme raporu(denetimli serbestlik büroları için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | Sosyal inceleme raporu(aile mahkemeleri için) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Sosyal inceleme raporu: aile yardımları (gıda, barınma, yakacak, sosyal destek ve diğerler) | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | Sosyal inceleme raporu: eğitim yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | Sosyal inceleme raporu: sağlık yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | Sosyal inceleme raporu: özürlü yardımları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | Sosyal inceleme raporu: özel amaçlı yardımlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri http://www.sosyalhizmetuzmani.org/alanlaragoresir.doc |
| Ders Kaynakları | 1. Kadushin, A., (1967). Child Welfare Services. The Macmillan Co., New York |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müracaatçı ile onun anlayabileceği dilde iletişim kurar | ||||||||||
| 2 | Problemi İngilizce tanımlar | ||||||||||
| 3 | Farklı yaklaşımları İngilizce açıklar | ||||||||||
| 4 | Problemin çözüm yollarını İngilizce tasarlar | ||||||||||
| 5 | Sosyal hizmet kavramlarını İngilizce tanımlar | ||||||||||
| 6 | Mesleki alanda İngilizce çeviriler yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 5 |
| 1. Sözlü Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||