Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoloji | PDR 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA ERMAĞAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | HÜLYA AKSAKAL KUC, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsanın ruhsal yapısı, ruhsal yapısıyla ilgili durumlar, kişilik yapısı ve bu yapıların ilişkiler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji; tanımı ve önemi. Psikolojinin gelişimi, psikoloji ve diğer bilim dalları arasındaki ilişki, psikolojinin konuları; Algılama, duygu ve heyecanlar, Güdülenme, öğrenme. Kişilik ve kişilik kuramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | psikoloji ve insanı tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | İnsanın psikolojik yapısını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | İnsanın ruhsal durumlarınu açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Algılama biçimlerini söyler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal hizmet psikoloji ilişkisini anlatır | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Davranış ve davranış ilişkilerini söyler | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Kişilik kuramlarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Kişilik kuramlarının insan üzerindeki etkilerini anlatır | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Kişilik kuramlarıyla insan problemlerinin çözümünü sıralar | Gösteri, Tartışma, Anlatım, Altı Şapka, | Ödev, Sınav, |
10 | Kadın ve erkeğin psikolojik özelliklerini sıralar | Grup Çalışması, Altı Şapka, Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
11 | Psikolojide ölçme ve değerlendirmenin önemini sıralar | Tartışma, Altı Şapka, Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
12 | Ölçme ve değerlendirmenin insan davranışlarına uygulamasını listeler | Grup Çalışması, Anlatım, Altı Şapka, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
13 | Kişilik kuramlarını anlatır | Tartışma, Altı Şapka, Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
14 | Sosyal Hizmet psikloloji ilişkisini sıralar | Grup Çalışması, Anlatım, Altı Şapka, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
15 | Davranış ve davranış ilişkisini sıralar | Tartışma, Altı Şapka, Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tanıtım | |
2 | Bilim olarak psikoloji ve önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Evrim, genetik ve davranış | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Davranışın gelişimi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Öğrenme ve öğrenmenin ilkeleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Düşünme ve Problem Çözme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Di ve iletişim | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Dürtüler ve güdülenme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Psikolojik testler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Kişilik ve kuramları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Davranış bozuklukları ve tedavisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Tutumlar ve önyargı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Davranış üzerinde sosyal etkiler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Clifford T. Morgan, Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, 2011. |
Ders Kaynakları | 1- Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 2011. 2- Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |