| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal İstatistik | SHB 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar | Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilir ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İstatistik ile İlgili Bazı Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | Veri, Değişken ve Ölçme Türleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | Tablo ve Grafik Yapım Yöntemi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | Ortalamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | Değişkenlik ve Bölünme Şekli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | Olasılık Teorisi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | Kesikli Olasılık Dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | Sürekli Olasılık Dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Örnekleme Yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | İstatistik Tahmin ve Hipotez Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | Parametrik Olmayan Testler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | İndeksler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | ||||||||||
| 2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar | ||||||||||
| 3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümler | ||||||||||
| 4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilir | ||||||||||
| 5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilir ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||