Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Terör ve Terörizm Tarihi TAR 281 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Terör kavramının ortaya çıkışından modern döneme gelinceye kadar geçirdiği evreleri anlayıp değerlendirmek

Dersin İçeriği

Terör kavramının ortaya çıkışından günümüze geçirdiği evreler, terör örgütleri, modern terörizm kavramı, terörizmin dünya tarihindeki yeri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Terör Kavramının ortaya çıkışını analiz eder Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Tarihteki ilk terör örgütlerini kavrar Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Modern Terör Kavramının ortaya çıkışını ve terörizmdeki dönüşümü değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Terör hareketlerini karşılaştırır Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Terörün dünya siyasetindeki yerini analiz eder Tartışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili
2 Terör ve Terörizmin tanımı
3 Tarihte Terör Örgütleri
4 Modern Terör Kavramının Ortaya Çıkışı
5 Terörizm Anlayışındaki Dönüşüm -19. yüzyıl-
6 19. Yüzyıl Terör Hareketleri
7 Carlo Piscane (Fiili Propoganda), Narodnaya Volya (Halkın İradesi), Fenian, Karbonari
8 Hükümdarlar Katli Dönemi veya Suikastların Altın Çağı
9 ARASINAV
10 Terör Hareketlerinin Osmanlı Devleti’ne etkileri, Sırp, Yunan, Bulgar, Ermeni Olaylarının Ortak özellikleri
11 Ermeni Terörü Nemesis
12 ASALA
13 20. yüzyıl terör hareketleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ercan Çitlioğlu, Gri Tehdit: Terörizm, Destek Yayınları, Ankara, 2008
Hasan Emre Şenocak, Avrupa Terör Örgütleri ve Ülke Uygulamaları, Platin Yayınları, 2006.
Walter Laqueur, A History of Terrorism, Transaction Publishers, 2001.
Donald Bloxham, “Terrorism and Imperial Decline: The Otoman-Armenian Case”, European Review of History:Revue Europeenne d’Historie, 14:3, s. 301-324.
Ermeni Komitelerinin Amaçları ve İhtilal Hareketleri (Meşrutiyet’in İlanından Önce ve Sonra), ATASE Yayınları Ankara 2003.
Sedat Laçiner, Türkler ve Ermeniler Bir Uluslar arası İlişkiler Çalışması, Uluslar arası Stratejik Araştırmalar Kurumu, Ankara 2005.
Fatma Taşdemir, Uluslarası Terörizme Karşı Devletlerin Kuvvete Başvurma Yetkisi, USAK Yayınları, Ankara 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5