Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balık Yetiştiriciliği | BIY 330 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Balık yetiştiriciliğinin önemini kavrama, balık kültürü için yer seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları söyleme, yavru üretim, bakım ve besleme yöntemlerini açıklama. |
Dersin İçeriği | Balık yetiştirilen alanların ekolojik özellikleri, entansif ve ekstansif balık yetiştiriciliği, yavru üretimi, bakımı ve besleme teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Alabalık yetiştiriciliğini açıklama. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Sazan yetiştiriciliğini açıklama. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Çipura yetiştiriciliğini açıklama. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Levrek yetiştiriciliğini açıklama. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Yılan balığı yetiştiriciliğini açıklama. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye'de balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği | |
2 | Dünyada ve Türkiye'de balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği | |
3 | Alabalık yetiştiriciliği | |
4 | Alabalık yetiştiriciliği | |
5 | Sazan yetiştiriciliği | |
6 | Sazan yetiştiriciliği | |
7 | Sazan yetiştiriciliği | |
8 | Çipura yetiştiriciliği | |
9 | Ara sınav | |
10 | Çipura yetiştiriciliği | |
11 | Levrek yetiştiriciliği | |
12 | Levrek balığı yetiştiriciliği | |
13 | Yılan balığı yetiştiriciliği | |
14 | Yılan balığı yetiştiriciliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Su Ürünleri Yetiştiriciliği, Yetiştirme Teknikleri https://www.tarimorman.gov.tr/BSGM/Belgeler/Icerikler/Su%20%C3%9Cr%C3%BCnleri%20Yeti%C5%9Ftiricili%C4%9Fi/Yetistirme_Teknikleri.pdf
|
Ders Kaynakları | Tekelioğlu, N. 1998. Deniz Balıkları Yetiştiriciliği. Baki Kitabevi, Adana. Çağıltay, F. 2007. İçsu Balıkları Yetiştiriciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliğini açıklama. | |||||||||||||
2 | Alabalık yetiştiriciliğini açıklama. | |||||||||||||
3 | Sazan yetiştiriciliğini açıklama. | |||||||||||||
4 | Çipura yetiştiriciliğini açıklama. | |||||||||||||
5 | Levrek yetiştiriciliğini açıklama. | |||||||||||||
6 | Yılan balığı yetiştiriciliğini açıklama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |