Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tohumsuz Bitkiler Sistematiği BIY 203 3 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK,
Dersin Yardımcıları Bölümün Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tohumsuz bitkiler ile ilgili kavramlar bilgisi Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Tohumsuz bitkilerin genel özelliklerini, yaşama ortamlarını, ekonomik önemlerini, üreme şekillerini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarının bilimsel adlarını, mikroskopta ve arazide görünce söyleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Tohumsuz bitkilerin sistematiğini ve çeşitliliğini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Tohumsuz bitkilerin kökeni ve evrimsel gelişimi hakkında fikir sahibi olabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tohumsuz bitkilerin sistematiği ve sistematiğin tarihi gelişimi
2 Alglerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri
3 Cyanobacteria divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chlorophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
4 Charophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Euglenophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
5 Dinophyta (Dinoflagellata) divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Bacillariophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
6 Chrysophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Cryptophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
7 Heterokontophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Rhodophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
8 Mantarların tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri
9 ARA SINAV
10 Myxomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chytridiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Oomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Zygomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
11 Ascomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Basidiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Deuteromycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği
12 Likenlerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği
13 Karayosunlarının tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği
14 Eğreltilerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği
Kaynaklar
Ders Notu Altuner, Z. Sistematik Botanik-1, Aktif Yayınevi, 7. Baskı, Tokat, 2007.
Altuner, Z. Sistematik Botanik-2, Aktif Yayınevi, 8. Baskı, Tokat, 2009
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 4 4
Proje / Tasarım 16 3 48
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6