| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ses Tasarımı | GIT 340 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Sesin, kayıt altına alınmasıyla birlikte kitle kültürünün bir parçası haline gelişi ve çeşitli mecralarda kültürel ürünlerin üretilmesi bağlamında nasıl kullanıldığı ortaya konulurken, günümüz dijital ses tasarımı uygulamalarının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, | 
| 2 | 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | Anlatım, Gösteri, | Ödev, | 
| 3 | 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, | 
| 5 | 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sesi kaydetme ve kültürel bir ürün olarak ses | |
| 2 | Sessiz sinema ve dil özellikleri | |
| 3 | Sesli sinema ve dil özellikleri | |
| 4 | Radyo dili, ses tasarımı ve müzik | |
| 5 | Televizyon dili ve ses tasarımı | |
| 6 | Interaktif medyada ses tasarımı | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Ses tasarım teknikleri ve özellikleri | |
| 9 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 10 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 11 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 12 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 13 | Genel Değerlendirme | |
| 14 | Final Sınavı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006 Dakic, Vesna. Sound Design for Film and Television. GRIN Verlag, 2009 Heller, Steven ve David Womack. Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2011 Kirk, Ross ve Andy Hunt. Digital Sound Processing for Music and Multimedia. Focal Press, 1999 Leung, Linda (ed.). Digital Experience Design, University od Chicago Press, 2008 Smith Patrick. Gardner´s Guide to Digital Sound Design. GGC Publishing, 2007 Sonnenschein, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michigan: Michael Wiese Productions, 2001 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | |||||||||||||||
| 2 | 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | |||||||||||||||
| 3 | 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | |||||||||||||||
| 4 | 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | |||||||||||||||
| 5 | 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||