| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EEM 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu ders lisansüstü, eğitim gören bireylerin eğitim süresince ihtiyaç duyacakları akademik terimleri, bilimsel araştırma tekniklerini, araştırma süreçleri ve etik kuralları öğretmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders temel akademik kavramlar, bilgi kaynakları ve yaralanma yöntemleri, bilimsel makale hazırlama ve yayınlatma süreçleri, tez hazırlama ve savunma süreci ile birlikte araştırma ve yayın etiği konularını içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma dizaynı oluşturabilir. | Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Sahadan topladığı verileri uygun analizlerle test edebilir. | Benzetim, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir. | Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 8 | Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | |
| 2 | Araştırma Konusu ve Bilgi Kaynakları | |
| 3 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 1 | |
| 4 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 2 | |
| 5 | Bilimsel Dergilerin Sınıflandırılması | |
| 6 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: Word | |
| 7 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: Latex | |
| 8 | Referans Yönetim Sistemleri | |
| 9 | Bilimsel Yayın Nasıl Hazırlanır? | |
| 10 | Sempozyum Bildirisi Nasıl Hazırlanır? | |
| 11 | Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? | |
| 12 | Tez Nasıl Yazılır? 1 | |
| 13 | Tez Nasıl Yazılır? 2 | |
| 14 | Araştırma ve Yayın Etiği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | ||||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | ||||||||||||
| 3 | Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma dizaynı oluşturabilir. | ||||||||||||
| 4 | Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. | ||||||||||||
| 5 | Sahadan topladığı verileri uygun analizlerle test edebilir. | ||||||||||||
| 6 | Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir. | ||||||||||||
| 7 | Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | ||||||||||||
| 8 | Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Sözlü Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Sözlü Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||