Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BSM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi KEVSER OVAZ AKPINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, - Öğrencilerin araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama ve bilimsel sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi - Teorik bilgilerle mesleki deneyimleri arasında bağlantı kurmalarının sağlanması ve - Tez öncesi; bilimsel bir konuda bilgi toplama, eleştirel okuma, araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, kaynak gösterme, vb. pratikleri kazanmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | ||
2 | teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir; | ||
3 | gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir; | ||
4 | araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir; | ||
5 | kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir; | ||
6 | kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir; | ||
7 | beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
3 | Nice ve Nitel Araştırma Yöntemleri | |
4 | Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri | |
5 | Araştırma stratejileri | |
6 | Web Tabanlı Kaynak Tarama | |
7 | Kaynak Gösterme Kuralları - APA | |
8 | Kaynak Gösterme Kuralları - IEEE | |
9 | EndNote ve Mendeley | |
10 | Latex'e Giriş | |
11 | Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), 2. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), 3. Görüntü Estetiği (Levent Kılıç) 4. Görme Biçimleri (John Berger), 5. Ders sunum dökümanları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | ||||||||||||
2 | teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir; | ||||||||||||
3 | gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir; | ||||||||||||
4 | araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir; | ||||||||||||
5 | kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir; | ||||||||||||
6 | kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir; | ||||||||||||
7 | beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 45 | 45 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |