| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı I | THS 233 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET DER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Halk Müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini öğrenebilme |
| Dersin İçeriği | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini kavramak ve uygun melodi diktesi çalışmaları yapmak, İslamiyet sonrası Türk halk müziği hakkında bilgi sahibi olmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yöre kavramını bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk halk müziğinde yöre kavramı | |
| 2 | Rumeli yöresi müzik kültürü, yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 3 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Balkanlar bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 4 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Avrupa bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 5 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Anadolu bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 6 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Orta Anadolu bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 7 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Orta Toroslar bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 8 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Çukurova bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 9 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Yozgat-Kayseri bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 10 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Batı Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 11 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Orta Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 12 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Doğu Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
| 13 | İslamiyet Sonrası Türk halk müziği | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Demir, Sertan(2015); Yayımlanmamış ders notları, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Sakarya. |
| Ders Kaynakları | Demir, Sertan(2015); Yayımlanmamış ders notları, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yöre kavramını bilir | ||||||||||||
| 2 | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Ödev | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 4 | 2 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||