Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Viyola) CVI 306 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hicaz-Hicaz Hümayun, Nihavend makam dizileri hakkında genel bilgi ve bu makamda örnek eserlerin icra edilebilmesi. Transpoze konusuna alıştırma olabilmesi için bazı örnek eserlerin beş sesten ve yerinden çalınabilmesi. Yay ile aynı anda tüm tellerde eşit ritmik hareketler ile dörtlü akor çalabilmek. 1. ve 3. pozisyon Parmak tekniklerini geliştirmek için örnek uygulama. ileri seviye sol el tekniği için 4. pozisyon parmak tekniğinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Hicaz-Hicaz Hümayun, Nihavend makamlarında örnek eserler. Bazı örnek eserlerin beş ses ve yerinden icra edilebilmesi. Tüm tellerde eşit ritmik kol hareketleriyle dörtlü akor konusu. 1. ve 3. pozisyon parmak tekniklerinin yer aldığı örnek etüd. 4. pozisyon parmak teknikleri. Tril konusu. Sonate formunda bir eser 1. bölümü.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hicaz-Hicaz Hümayun,Nihavend makamlarındaki eserlerde doğru icra tekniği kazanır. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Akorlu çalma tekniği gelişir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Pozisyonlu çalma tekniğini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 İleri seviyede eserleri yorumlama becerisi kazanır. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hica z-Hicaz Hümayun dizileri hakkında genel bilgi.Hicaz Hümayun Peşrev-Veli Dede 5 ses ve yerinden icrası. TRT
2 Hicaz Peşrev-Katip Çelebi 5 ses ve yerinden icrası. TRT
3 No1,2,3,5 Franz Wohlfahrt 60 Studies op.45 Volume1
4 No28,29,110 Ayfer Tanrıverdi Viola Method 2
5 3.Haftanın tekrarı.G.F.Handel Do Majör Sonate1.bölüm/sayfa:23ilk 2 satır ve sol majör gamısayfa:24no18 (4.pozisyon tekniği) İstanbul Ünv.Devl.Konserv.Kütüphanesi/ Hans Sitt Practical Method ileri seviye kısmı.
6 Tril konusu sayfa:42 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmı.
7 Hicaz Medhal-Prof.Dr.Alaaddin Yavaşça,Nihavend Saz semaisi-Selim Dede
8 Vize
9 1.4.Haftaların tekrarı.
10 Nihavend Saz semaisi Haydar Tatlıyay 5 ses ve yerinden icrası. TRT
11 Tril Konusu sayfa:42
12 5.Haftanın tekrarı
13 Tril konusu
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT, Franz Wohrfahrt 60 studies op.45 Volume 1, Ayfer Tanrıverdi Methot 2, Hans Sitt Practical Viola Methot ileri seviye kısmı. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4