Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Ud) | CUD 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 8.pozisyon da eser icra eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Şedaraban makamını tanır ve icra eder | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Akort etme kavramı gelişir,transpoze icra eder. | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Acelite konusunda kazanım sağlar. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ara dönemde verilen ödevlerin değerlendirilmesi üserine çalışmalar | |
2 | Geçilen makamlarda acelite ve süsleme teknikleri ile ilgili etüd çalışmaları | |
3 | Suzidil peşrevi ve üzerinde tüm pozisyonların kullanımı üzerine süsleme teknikleri | |
4 | 7. ve 8. pozisyon kullanımı üzerine etüd ve parmak çalışmaları,öğrencinin kendi belirlediği geçilen makamlarla ilgili örnek etüd çalışmaları sergilemesi üzerine çalışmalar | |
5 | Basit ve Şed makamlarla ilgili seviyeye göre eserlerin çalışılması ile 8 pozisyonun eserler üzerinde kullanımına yönelik icra teknikleri üzerine çalışmalar | |
6 | Şedaraban makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları | |
7 | vizeye yönelik eserlerin belirlenmesi ve üzerinde hazırlık çalışmaları | |
8 | Vize | |
9 | Dönem içinde geçilen makamlarla ilgili sözlü repertuvar oluşturma ve çalıp söyleme yeteneğinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar | |
10 | Basit ve şed makamlarda geçilen etüd ve eserlerin süsleme tekniği üzerine çalışmalar | |
11 | Geçilen makamlarda acelite çalışmaları ile ilgili etüdler üzerine parmak çalışmaları | |
12 | Ud da hassas akord etme ve transpoze kavramı üzerine çalışmalar | |
13 | İlgili makamlardan yazılan etüdlerin 1-1,5-4 ve 5 sesten ( yıldız,müstahzen,kız,mansur akord diye de tabir edilen) transpoze icrası ile ilgili çalışmalar | |
14 | Finale yönelik hazırlık çalışmaları ve dönem genel tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |