Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Ud) CUD 306 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERDİ KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin İçeriği

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 8.pozisyon da eser icra eder Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Şedaraban makamını tanır ve icra eder Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Akort etme kavramı gelişir,transpoze icra eder. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Acelite konusunda kazanım sağlar. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ara dönemde verilen ödevlerin değerlendirilmesi üserine çalışmalar
2 Geçilen makamlarda acelite ve süsleme teknikleri ile ilgili etüd çalışmaları
3 Suzidil peşrevi ve üzerinde tüm pozisyonların kullanımı üzerine süsleme teknikleri
4 7. ve 8. pozisyon kullanımı üzerine etüd ve parmak çalışmaları,öğrencinin kendi belirlediği geçilen makamlarla ilgili örnek etüd çalışmaları sergilemesi üzerine çalışmalar
5 Basit ve Şed makamlarla ilgili seviyeye göre eserlerin çalışılması ile 8 pozisyonun eserler üzerinde kullanımına yönelik icra teknikleri üzerine çalışmalar
6 Şedaraban makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları
7 vizeye yönelik eserlerin belirlenmesi ve üzerinde hazırlık çalışmaları
8 Vize
9 Dönem içinde geçilen makamlarla ilgili sözlü repertuvar oluşturma ve çalıp söyleme yeteneğinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar
10 Basit ve şed makamlarda geçilen etüd ve eserlerin süsleme tekniği üzerine çalışmalar
11 Geçilen makamlarda acelite çalışmaları ile ilgili etüdler üzerine parmak çalışmaları
12 Ud da hassas akord etme ve transpoze kavramı üzerine çalışmalar
13 İlgili makamlardan yazılan etüdlerin 1-1,5-4 ve 5 sesten ( yıldız,müstahzen,kız,mansur akord diye de tabir edilen) transpoze icrası ile ilgili çalışmalar
14 Finale yönelik hazırlık çalışmaları ve dönem genel tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4