| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vı (Ud) | CUD 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 8.pozisyon da eser icra eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Şedaraban makamını tanır ve icra eder | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 3 | Akort etme kavramı gelişir,transpoze icra eder. | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| 4 | Acelite konusunda kazanım sağlar. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ara dönemde verilen ödevlerin değerlendirilmesi üserine çalışmalar | |
| 2 | Geçilen makamlarda acelite ve süsleme teknikleri ile ilgili etüd çalışmaları | |
| 3 | Suzidil peşrevi ve üzerinde tüm pozisyonların kullanımı üzerine süsleme teknikleri | |
| 4 | 7. ve 8. pozisyon kullanımı üzerine etüd ve parmak çalışmaları,öğrencinin kendi belirlediği geçilen makamlarla ilgili örnek etüd çalışmaları sergilemesi üzerine çalışmalar | |
| 5 | Basit ve Şed makamlarla ilgili seviyeye göre eserlerin çalışılması ile 8 pozisyonun eserler üzerinde kullanımına yönelik icra teknikleri üzerine çalışmalar | |
| 6 | Şedaraban makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları | |
| 7 | vizeye yönelik eserlerin belirlenmesi ve üzerinde hazırlık çalışmaları | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Dönem içinde geçilen makamlarla ilgili sözlü repertuvar oluşturma ve çalıp söyleme yeteneğinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar | |
| 10 | Basit ve şed makamlarda geçilen etüd ve eserlerin süsleme tekniği üzerine çalışmalar | |
| 11 | Geçilen makamlarda acelite çalışmaları ile ilgili etüdler üzerine parmak çalışmaları | |
| 12 | Ud da hassas akord etme ve transpoze kavramı üzerine çalışmalar | |
| 13 | İlgili makamlardan yazılan etüdlerin 1-1,5-4 ve 5 sesten ( yıldız,müstahzen,kız,mansur akord diye de tabir edilen) transpoze icrası ile ilgili çalışmalar | |
| 14 | Finale yönelik hazırlık çalışmaları ve dönem genel tekrarı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 8.pozisyon da eser icra eder | ||||||||||
| 2 | Şedaraban makamını tanır ve icra eder | ||||||||||
| 3 | Akort etme kavramı gelişir,transpoze icra eder. | ||||||||||
| 4 | Acelite konusunda kazanım sağlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||