| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı I (Bağlama) | CBA 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Mesleki Müzik Eğitiminde üst düzey çalgı icrasına yönelik temel oluşturabilmek. |
| Dersin İçeriği | Çalgı tutuş ve pozisyon bilgisi, çalgı hakimiyetine yönelik egzersiz ve etütler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bağlama çalgısının tarihi hakkında bilgilendirme. | |
| 2 | Bağlamada doğru tutuş ve oturuş pozisyon bilgisi. | |
| 3 | Bağlamada akort ve düzenler. | |
| 4 | Bağlamada tezene çalışmaları. | |
| 5 | Bağlama çalgısında teller ve perdeler özelinde nota yerleri bilgisi. | |
| 6 | Bağlama çalgısında teller ve perdeler özelinde nota yerleri parmak pozisyon bilgisi çalışmaları. | |
| 7 | Öğrenilen parmak pozisyonlarının teller ve perdeler üzerinde kullanımı çalışmaları. | |
| 8 | Oktav çalışmaları. | |
| 9 | Oktav aralığında parmak pozisyon çalışmaları | |
| 10 | Sağ el Sol el koordinasyonuna ve perde pozisyon bilgisine yönelik 1 no'lu Etüt çalışması. | |
| 11 | Sağ el Sol el koordinasyonuna ve perde pozisyon bilgisine yönelik 2 no'lu Etüt çalışması. | |
| 12 | Sağ el Sol el koordinasyonuna ve perde pozisyon bilgisine yönelik 3 no'lu Etüt çalışması. | |
| 13 | Sağ el Sol el koordinasyonuna ve perde pozisyon bilgisine yönelik 4 no'lu Etüt çalışması. | |
| 14 | Öğrenilen etütlerde sağ el sol el koordinasyon ve metronom çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Çalgı Eğitimi Ders Notları (M. Kürşad Türkay) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||