| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknik İngilizce | GDM 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gıda mühendisi adaylarına akademik ve iş hayatları boyunca karşılaşacabilecekleri İngilizce kavramlar ve terimlerin öğretilmesi, gerekli temel İngilizce iletişim kabiliyetinin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Gıda maddeleri, gıda terim ve teknolojileri İngilizce olarak anlatılarak gıda biliminin her alanında kullanılan İngilizce terimler öğretilir. Teknik rapor, CV ve iş görüşmesi hakkında uygulamalı eğitimler yapılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda bilimi ve mühendisliği ile alakalı İngilizce terimleri anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 2 | İngilizce teknik rapor hazırlayabilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | |
| 3 | İngilizce CV hazırlayabilir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 4 | İngilizce iş görüşmesi gerçekleştirebilir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gıda mühendisliği, sorumlulukları, mesleki etik ve iş sağlığı ile ilgili teknik terimler | |
| 2 | Gıda bileşenleri ve yapısı ile ilgili teknik terimler | |
| 3 | Gıda güvenliği ve gıdalarda bozulmalar ile ilgili teknik terimler | |
| 4 | Gıda muhafaza teknikleri le ilgili teknik terimler | |
| 5 | Gıda teknolojileri ve işleme makineleri le ilgili teknik terimler | |
| 6 | Gıda teknolojileri ve işleme makineleri le ilgili teknik terimler | |
| 7 | Vize haftası | |
| 8 | Teknik rapor haftası- Sözlü sunumlar | |
| 9 | Teknik rapor haftası- Sözlü sunumlar | |
| 10 | Teknik rapor haftası- Sözlü sunumlar | |
| 11 | CV hazırlama | |
| 12 | İş görüşmesi uygulaması | |
| 13 | İş görüşmesi uygulaması | |
| 14 | İş görüşmesi uygulaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gıda bilimi ve mühendisliği ile alakalı İngilizce terimleri anlayabilir. | |||||||||||
| 2 | İngilizce teknik rapor hazırlayabilir. | |||||||||||
| 3 | İngilizce CV hazırlayabilir. | |||||||||||
| 4 | İngilizce iş görüşmesi gerçekleştirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 3 | 12 | 36 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||