| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültürlerarası Pazarlama | UTC 425 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin uluslararası pazarlamada kültürel farklılıkların sebep olabileceği sorunlar konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu konuda alınabilecek önlemler konusunda hazırlıklı olmasını sağlamak dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama karması unsurları uluslararası kültür farklılıklar üzerinden ele alınacaktır. Kültürün unsurları ve dinamiklerinin uluslararası pazarlamada başarıyı ya da başarısızlığı belirleyen temel etkenlerden biri olduğu paylaşılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. | Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği Konusunda Bilgilendirme | |
| 2 | Kültür, Kültürün Unsurları ve Dinamikleri | |
| 3 | Yerel Müşteriler ve Tüketimin Küreselleşmesi | |
| 4 | Kültürlerarası Tüketici Davranışları | |
| 5 | Kültürlerarası Ürün Politikaları -1 | |
| 6 | Kültürlerarası Ürün Politikaları - 2 | |
| 7 | Kültürlerarası Pazarlama İletişimi - Reklam | |
| 8 | Kültürlerarası Pazarlama İletişimi – Kişisel Satış, Ağ oluşturma, Halkla İlişkiler | |
| 9 | Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri - 1 | |
| 10 | Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri -2 | |
| 11 | Uluslararası Pazarlarda Kültürel Hata Örnekleri | |
| 12 | Ülkeler ve Kültürler - 1 | |
| 13 | Ülkeler ve Kültürler - 2 | |
| 14 | Ülkeler ve Kültürler - 3 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Marketing Across Cultures (6th Edition) by Jean-Claude Usunier and Julie Anne Lee, Pearson. https://www.international.gc.ca/cil-cai/country_insights-apercus_pays/countryinsights-apercuspays.aspx?lang=eng |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. | ||||||||||
| 2 | Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. | ||||||||||
| 3 | Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. | ||||||||||
| 4 | Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. | ||||||||||
| 5 | Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. | ||||||||||
| 6 | Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||