Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojide İstatistik I | PSK 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT GÜVEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT GÜVEN, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Emre Gürkan, Ar. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sayısal verilerle düşünmesine ve sayıların arkasında yatanları anlayarak yorumlamasına yardımcı olmak |
Dersin İçeriği | Veri analiz etme yöntemilerini, sayısal verileri inceleyen kuram ve teknikleri, iktisadi endeksleri, ekonomik seri ve parametrelerinin yorumlanması, olasılık dağılımlarının tanıtılmasını ve bu bilgilerin iktisat, işletme gibi alanlarda kullanılmasını kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
8 | Mod (Tepe Değer) ve Medyan (Ortanca) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
14 | İndekslerde baz dönemin değiştirilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
15 | Kesikli Değişken Dağılımlarına Giriş | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | |
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | |
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | |
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama | |
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | |
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | |
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | |
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | |
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | |
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | |
14 | İndekslerde baz dönemin değiştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Ders Kaynakları | Newbold, Paul, İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Literatür yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin bilim olarak tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve yöntemsel bakış açılarını bilir. | ||||||
2 | Psikolojideki temel kuram ve yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi uygulama alanlarına taşıyabilir. | ||||||
3 | Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir. | X | |||||
6 | Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur. | X | |||||
7 | İnsanın sosyal, gelişimsel, bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini gözlemleme ve açıklayabilme becerisi kazanır. | ||||||
8 | Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | ||||||||
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | ||||||||
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | ||||||||
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | ||||||||
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama | ||||||||
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | ||||||||
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | ||||||||
8 | Mod (Tepe Değer) ve Medyan (Ortanca) | ||||||||
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | ||||||||
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | ||||||||
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | ||||||||
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | ||||||||
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | ||||||||
14 | İndekslerde baz dönemin değiştirilmesi | ||||||||
15 | Kesikli Değişken Dağılımlarına Giriş |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |