Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç III: Erken Çocukluk Eğitiminde Ahlak Gelişimi ve Değerler Eğitimi | ECE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim kuramları doğrultusunda etik ilkelerin, evrensel ve kültürel değerlerin neler olduğunun kavranması ve bu değerlerin çocuklar tarafından kazanılması eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Ahlak gelişim kuramları, evrensel değerler ile külterel değerlerin belirlenmesi, evrensel değerlerin kültürel değerlerle sentezi, değerlerin eğitimi ve etik davranışların değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar | ||
2 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | ||
3 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. | ||
4 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. | ||
5 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. | ||
6 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. | ||
7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik felsefesinin temelleri | |
2 | Ahlak ve değerlerin felsefi temellerini açıklar | |
3 | Kültürel değerler | |
4 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde evrensel ve kültürel değerleri açıklar. | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerle ilgili literatür | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişimi ile ilgili literatür | |
8 | Erken çocukluk eğitiminde etik davranışlar ile ilgili literatür | |
9 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışlar | |
10 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlik uygulamaları | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçları | |
13 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarının uygulamaları | |
14 | Uygulamaların sonuçlarını değerlendirerek yorumlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|