Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Okuma ve Yazma Öğretimi ELT 306 6 4 + 4 6 8
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dilin dört temel basamağından olan okuma ve yazma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlar, bu yaklaşımlara getirilen eleştiriler ortaya konularak öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi disiplininin ilgili basamağı hakkında genel bir izlenim kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Okuma, yazma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için okuma ve yazma becerilerinin gelişim süreçlerini bilir. Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
2 Okuma ve yazma derslerinin aşamalarına hakimdir. Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere okuma ve yazma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Mikro/makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Mikro/makro öğretim uygulamaları yoluyla okuma ve yazma becerilerinin entegrasyonunu sağlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun okuma ve yazma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına okuma ve yazma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını eleştirel bir gözle değerlendirir ve/veya tasarlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş/Ders İzlencesi ve Politikalarının Tartışması Okuma: Okumak Nedir? Farklı amaçlarla okumak. Okumanın Doğası: Okumayı Tanımlamak Nuttall, 1996, Ch:1
2 Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) Nuttall, 1996, Ch: 2; Grabe, 2009, Ch: 1, 2
3 Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) Nunan, 1999, Ch:9; Brown, 2001, Ch: 20; Grabe, 2009, Ch: 6
4 Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Okuma dersi planı geliştirme ve ders aşamaları Hedge, 2011, Ch: 6; Nuttall, 1996, Ch: 3; Harmer, 2007, Ch: 7
5 Okuma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme Richards, 2015, Ch: 14; Örnek ders planları ve videoları
6 Okuma Becerilerini Öğretmek için Etkinlik Sunumları Sunum hazırlıkları
7 Okuma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma Ders planı hazırlıkları
8 Ara sınav Ara sınav hazırlıkları
9 Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) Harmer, 2011, Ch: 1, 2; Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 1; Badger & White, 2000
10 Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Yazma dersi planı geliştirme ve ders aşamaları Harmer, 2011, Ch: 3, 4, 5, 6
11 Yazma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 10, 11, 12; Harmer, 2011, Ch: 7; Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 13; Richards, 2015, Ch: 15; Örnek ders planları ve videoları
12 Yazma Becerilerini Öğretmek için Etkinlik Sunumları Sunum hazırlıkları
13 Yazma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma Ders planı hazırlıkları
14 Okuma ve Yazma Becerilerinin Entegrasyonu (Teori) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Dersin değerlendirilmesi & Genel tekrar Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi & Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Badger, R., & White, G. (2000). A process genre approach to teaching writing. ELT Journal, 54(2), 153-160.

Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd ed.). London: Pearson Education.

Grabe, W. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. New York, NY: Cambridge University Press.

Grabe, W., & Kaplan, R. B. (1996). Theory and practice of writing. Harlow: Pearson Education. 

Harmer, J. (2007). How to teach reading. In J. Harmer, How to teach English (pp.68-78). 

Harmer, J. (2011). How to teach writing. Harlow: Pearson Longman. 

Hedge, T. (2011). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press. 

Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Massachusetts: Heinle & Heinle Publishers. 

Nuttall, C. (1996). Teaching reading skills in a foreign language. Portsmouth: Heinemann.

Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 199
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,96
Dersin AKTS Kredisi 8