Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ELT 002 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce'yi ikinci veya yabancı bir dil olarak öğretme ve öğrenme gündeminde olan güncel konulara odaklanmaktadır. İngiliz dili eğitimi alanındaki çağdaş yönelimleri kapsayan şu konular temel alınır:  Çok dillilik ve çok dilli eğitim, teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma,Türkiye'deki ikinci dil müfredatındaki değişiklikler, ikinci dil öğretmeni eğitimi, ikinci dil değerlendirmesindeki son gelişmeler, ikinci dil gelişimine yeni bakış açıları ve bireysel farklılık faktörlerinde son eğilimler, ve diğer ilgili konular.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamaların alt yapısını oluşturan kuramsal bilgi birikimini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamalara etki eden güncel yaklaşımları analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 İlgili alanda gözlemlenen gelişmeleri değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Pedagojik düzenlemeler sürecinde çağdaş kuramsal gelişmeleri mikro öğretimlere entegre eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Güncel araştırmalardan elde edilen verileri İngiliz dili eğitimi alanına uyarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Çağdaş kuramsal yaklaşımları ders kitapları içerisinde eleştirel analizini yapar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş / Dersin kapsamı
2 İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar
3 Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim
4 İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji
5 Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL
6 Çokdillilik ve çokdilli eğitim
7 Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler
8 Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi
9 Arasınav
10 Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi
11 İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler
12 İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi
13 İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar
14 İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı tarafından derlenen seçilmiş makaleler, kitap bölümleri ve kitaplar. 

Ders Kaynakları

Kitaplar:

Aronin, L., & Hufeisen, B. (Eds). (2009). The exploration of multilingualism. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.

Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington, ,DC: International Society for Technology in Education. Tomlinson, B., & Whittaker, C. (Eds.). (2013).  Blended learning in English language teaching: Course design and implementation. London: British Council. 

Butler, C. (2002). Post-modernism: A very short introduction. New York: Oxford University Press.

Chisholm, L. (2004). Changing class education and social change in post-apartehid South Africa. New York:  HSRC Press.

Jenkins, J. (2015). Global Englishes: A resource for students. New York: Routledge. 

Kirkpatrick, R. (Ed). (2017). English language education policy in Middle East and North Africa. Cham: Springer. 

Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press. 

Kumaravadivelu, B. (2006).  Understanding language teaching: From method to postmethod. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.

Leung, C., & Street, B. V. (Eds). (2014). The Routledge companion to English studies. New York: Taylor & Francis Group. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4