| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seçmeli I (Türk Eğitim Tarihi) | BTE 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ŞENAY YANAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Onur İŞBULAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk eğitiminin günümüze kadar gelişimini bilmek, tarih ve eğitim bilincini artırmak,Türk eğitim değerlerine sahip çıkmak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim ve tarih bilincinin gelişimi ortaya koymak.Eğitimsel gelişimle tarihsel teknolojik ve ekonomik gelişimleri kavrar analiz eder. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sözlü Sınav, |
| 2 | Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. | Örnek Olay, Grup Çalışması, | Ödev, Sözlü Sınav, |
| 4 | Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| 6 | Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| 8 | Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 9 | Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. | Örnek Olay, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 10 | Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler . | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, |
| 11 | Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 12 | Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pedogoji tarihinde önemli pedogogların yeri | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 2 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimleri İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 3 | İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler Türklerin Müslüman omlarından sonraki eğitim görüşleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 4 | Karahanlılar | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 5 | Selçuklularda ve Anadolu beyliklerinde eğitim ve öğretim | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 6 | Osmanlıların kuruluşunda 1776 ya kadarki eğitim öğretim çalışmaları | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 7 | ARA SINAV | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 8 | Osmanlı döneminde eğitimde ilk yenileşme hareketleri 1776-1839 | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 9 | Tanzimant dönemi eğitim hareketleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 10 | 1. ve 2. meşrutiyet döneminde eğitim hareketleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 11 | Kurtuluş Şavaşı ve 1926 ya kadarki Türk eğitiminin gelişimi | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 12 | 1926 dan 1940 a kadarki Türk eğitimindeki gelişim | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 13 | 1940-1953 arasındaki Türk eğitimindeki gelişim | [1],[2],[3],[4],[5] |
| 14 | 1953 den sonraki Türk eğitimindeki gelişimler | [1],[2],[3],[4],[5] |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Yahya AKYÜZ, 2008, Türk eğitim tarihi pegem yayıncılık 12. baskı |
| Ders Kaynakları | [2]Türk tarihi ansiklopedisi [3]Osmanlı tarihi ansiklopedisi [4]Modern eğitimin doğuşu Hasan Ali KOÇER [5]Pedegoji tarihi Halil Fikret KANAT Pedogoji tarihi Atıf Kansu Türk eğitim tarihi Türkiye marif tarihi Osman ERGİN Osmanlı tarihi Ahmet CEVDET |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. |
| 2 | Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir |
| 3 | Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. |
| 4 | Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. |
| 5 | Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. |
| 6 | Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. |
| 7 | Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. |
| 8 | Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. |
| 9 | Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. |
| 10 | Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler . |
| 11 | Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. |
| 12 | Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||