| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Türkçe Öğretimi | SNF 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
| Dersin Yardımcıları | Ars. Gör. Dr. Dursun AKSU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir sınıf öğretmeninin; Türkçe derslerinin etkin bir şekilde nasıl yapılması gerektiği ve öğrencilerinin anlama süreçlerini kolaylaştıracak bilgi birikimini elde etmesidir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma kavramları, bu kavramların etkili bir şekilde kazanılması ve geliştirilmesi: anlama, anlama teori ve yöntemleri, okuma yazmaya hazır oluşluk, Türkçe Öğretimi Programı ve yöntemleri, bilgi çağında okuryazarlık, metinler arası okuma, sorular, okuma yazma materyalleri vb. konular üzerinde durulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi çağında okuma yazmanın önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Etkin okuma yazmada yapılması gereken hazırlıkları bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İlköğretim Türkçe Programı (1-5) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Okuma-anlama sürecini etkin olarak nasıl geliştireceğini bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | İlköğretimde metinler arası okumayı öğrencilere kavratır ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Etkin dil öğretimi konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, |
| 7 | Türkçe öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştıracak materyalleri etkin olarak kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 8 | Konuşma ve dinleme eğitiminin nasıl verileceğini bilir. | Anlatım, | Sınav, |
| 9 | Türkçe derslerini etkin değerlendirir ve alternatif değerlendirmeler hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okuma-yazma ve bilgi çağı | |
| 2 | Okuma ve yazmaya hazırlık | |
| 3 | İlköğretim Türkçe Programı | |
| 4 | İlköğretim Okulu Türkçe Programı | |
| 5 | Okuduğunu anlama | |
| 6 | Okuduğunu anlama | |
| 7 | Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi | |
| 10 | Türkçe öğretiminde yöntem sorunu | |
| 11 | Türkçe öğretiminde materyal | |
| 12 | Konuşma ve dinleme | |
| 13 | Konuşma ve dinleme | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. |
| Ders Kaynakları | 2. Laura E. B., & Adam Winsler, (Eds) (1995). Scaffolding Childrens Learning; Vygotsky & Early Childhood Education. 3- Cramer, Ronald L., (2004). The Language Arts A Balanced Approach to Teaching Reading, Writing, Listening, Talking, and Thinking. Pearson, Boston. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilgi çağında okuma yazmanın önemini kavrar. |
| 2 | Etkin okuma yazmada yapılması gereken hazırlıkları bilir ve uygular. |
| 3 | İlköğretim Türkçe Programı (1-5) hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4 | Okuma-anlama sürecini etkin olarak nasıl geliştireceğini bilir ve uygular. |
| 5 | İlköğretimde metinler arası okumayı öğrencilere kavratır ve uygular. |
| 6 | Etkin dil öğretimi konusunda bilgi sahibi olur. |
| 7 | Türkçe öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştıracak materyalleri etkin olarak kullanır. |
| 8 | Konuşma ve dinleme eğitiminin nasıl verileceğini bilir. |
| 9 | Türkçe derslerini etkin değerlendirir ve alternatif değerlendirmeler hakkında bilgi sahibidir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||